Senaste nytt

Hur kommer jag bäst till YAP?

Traveller

Medlem
Jag har bestämt mig för att åka till Yap (YAP), en fantastisk ö som ligger i Mikronesien ute i Stilla havet. Här finns bland världens bästa dykning med haj och mantor. Problemet jag har är att Continental verkar vara enda bolaget som flyget dit enligt de olika sidorna på hotellen på ön. Söker jag på Continental så finns destinationen men inga flyg. Söker jag på andra sökmotorer hittar jag inte heller några. Men, jag talade med SAS som menade på att man kan flyga via Japan dit men kunde inte ge mig några priser, tider eller liknande. Någon som känner till Yap eller ännu bättre, känner till hur man kommer dit. Min tanke är att lägga två veckor i maj där.
 

David

Medlem
Vad jag minns har mina vänner flugit via Guam, och dit via Manila men det går ju även att flyga andra rutter som t.e.x Narita.
CO185 GUM-YAP var det de flög tror jag. Hur de bokade den kan jag dock inte svara på, antagligen via vår lokala resebyrå i Chongqing.
 

Jacob

Medlem
Enklaste borde vara Sverige-Tokyo-Guam-Yap.

Det finns inga publicerade flygpriser överhuvudtaget från Sverige till Yap, så du kan sluta söka, däremot finns det flygpriser från Sverige till Guam. Så bästa sättet är väl att köpa en biljett till Guam och sedan en separat inrikesbiljett sista biten.

Det finns även publicerade flygpriser från Tokyo till Yap så du skulle kunna köpa en biljett Sverige-Tokyo och en biljett Tokyo-Yap. Jag vet inte vad som blir billigast men skulle dock tippa på det förstnämnda.
 

Traveller

Medlem
Jacob, har du någon aning om billigaste business Star Alliance till Guam?? Förresten, nyfiken på vad du jobbar med.. Tror nåstan det på en resebyrå???? :)
 

Homer

Medlem
Guam är ju Amerikanskt och de bygger en super, mega, jätte militärbas där, så det borde väl inte vara svårt att hitta biljetter dit.
 

Jacob

Medlem
Jacob, har du någon aning om billigaste business Star Alliance till Guam?? Förresten, nyfiken på vad du jobbar med.. Tror nåstan det på en resebyrå???? :)
Nej jag jobbar inte på resebyrå. :) Råkar bara kunna det här lite hyfsat bra efter att ha hållit på med det en massa år.

De enda publicerade flygpriserna från Sverige till Guam är med Skyteam. Billigast är Korean Air för drygt 30.000 kr + skatter. Byte i Seoul. Även KLM och Air France säljer biljetter.

Verkar i stort sätt inte finnas något Star Alliance flygbolag som säljer biljetter från Europa till Guam. Men som sagt, bara du tar dig bort till Asien (t.ex. Tokyo) så blir allt lite lättare.
 

Johannes

Medlem
Continental Airlines serves the island of Yap via two airports: Palau (ROR) and Guam (GUM). Since 2010 Continental Airlines has been a Star Alliance member, which means you can get to Yap on your preferred Star Alliance Airline on one ticket, and have it count to your mileage plan.

Men vet inte hur man bokar det :) men lite info hittar du där:

Manta Ray Bay Hotel & Yap Divers in Yap, Micronesia
 
Toppen