Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Tack Budgetresenär. Den skall jag använda i fortsättningen. En annan fråga. Hur ser jag vad det är för en bokningsklass?
Om du bokar via SAS hemsida kan du se den här:
SAS Bokningsklass.jpg
 
@hakansamuelsson, på www.owenrudge.net/utils/starcalc/ kan du enkelt få uträknat hur mycket Aegaen-miles du tjänar på din resa.
Observera dock att den inte är helt aktuell längre tyvärr. Bland annat säger den att Swiss P ger 200% vilket det inte gör enligt Aegean Airlines | Earn Miles . Jag grundlurades av detta när jag gjorde en MR i somras och blev klart besviken när det visade sig att guldkortet inte var säkrat tack vare denna flygning. Nybörjarmisstag.

Mitt guldkort säkrades för övrigt i onsdags efter en tur till Dublin med SAS ungdomsbiljetter. Väldigt förmånligt om man är under 26.
 

Buffy

Medlem
Hej alla. Har följt forumet under en tid nu så det var väl dags att börja skriva också.
Nådde silver med EB nyss men guld känns ganska långt bort så Miles & Bonus är nog det jag ska köra på nu.
Vissa sträckor verkar man få mer poäng om man krediterar Aegean men inte alla enligt länken ovan.
HEL-ARN ger 1000 på EB men 1200 på A3 om man flyger SAS plus. Däremot ger ARN-AMS-ARN 4000 på EB men bara 2800 på A3 mes SAS plus. Hur kommer det sig?
 

Buffy

Medlem
Kanske rörde ihop det lite, båda är med SAS plus, men man får betydligt mer på ena flighten på EB än M&B medans den andra ger mer på M&B än EB.
 

agehall

Medlem
Förändrar i sak inget. Olika bokningsklasser på olika bolag ger olika intjäning till olika program.

Ingen större vits att sitta och jämföra och undra varför utan snarare bara att konstatera och sedan maximera till sin egen fördel.
 

lalibali

Ny medlem
Buffy:

Ja, det verkar oftast inte finna någon logik, och det gör det inte heller. Det finns massvis med olika bokningsklasser (C, M, Y), osv) och det är det, snarare än flygbolagens benämning (i detta fall Plus) på klassen som avgör hur mycket poäng du får. Och som agehall skriver så har flygbolagen helt skilda sätt att ge poäng för respektive klass.
 
Toppen