Senaste nytt

Köp Eurobonuspoäng - på kampanj

Joakim P N

Medlem
Mellan 25 augusti och 30 september bjuder SAS på 10 procent extra poäng vid köp av Eurobonuspoäng. Som exempel kostar 1 000 poäng normalt 25 euro, men under kampanjen får man alltså 1 100 poäng för samma summa. Hur många anser att det är köpläge?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag skulle aldrig köpa poäng om man inte saknar säg 2k till en resa och inte får ihop dom på andra sätt.
 

ekf

Medlem
Mellan 25 augusti och 30 september bjuder SAS på 10 procent extra poäng vid köp av Eurobonuspoäng. Som exempel kostar 1 000 poäng normalt 25 euro, men under kampanjen får man alltså 1 100 poäng för samma summa. Hur många anser att det är köpläge?

Om man har ett EB Amex så får man 1100 poäng om man shoppar loss för 5500 kr. Betalar man en räkning via Betalo med sitt Amex så tar Betalo 2,5% av transaktionen i avgift. 2,5% av 5500 kr är enligt mina beräkningar 137,50 , dvs en bit billigare än 25 EUR :)

Jag skulle aldrig köpa poäng om man inte saknar säg 2k till en resa och inte får ihop dom på andra sätt.

Medhåll på den. Har man ett SK-brandat kort eller ett Coop-kort, så trillar poängen in i lagom takt även om man har flygtorka en period.
 

jth

Medlem
Och eftersom det alltid "bara" är extrapoäng så är det inte heller så intressant. Nu kan man ju förstås köpa extrapoäng och omvandla till Baspoäng för status men det blir en så horribelt dålig affär att jag inte ens vågar räkna på det :) Behöver man poängen är det sannolikt billigare att köpa fullpris businessclass och då får man ju flygresan och gratis mat och sprit på köpet :p
 

gdaily

Medlem
Mellan 25 augusti och 30 september bjuder SAS på 10 procent extra poäng vid köp av Eurobonuspoäng. Som exempel kostar 1 000 poäng normalt 25 euro, men under kampanjen får man alltså 1 100 poäng för samma summa. Hur många anser att det är köpläge?
Jag värderar 1000 poäng till 100 kr. Med andra ord köpläge på 10 öre, inte dyrare
 
Toppen