Senaste nytt

AMEX, 20 000 poäng för nya kort men du måste betala årsavgiften!

agehall

Medlem
AmEx? Gratis? Det lär nog inte hända, ever.

Jag tror ingen har lyckats bli av med årsavgiften, bara få diverse vouchers etc istället.
 

fly4fun

Medlem
Jag vet folk som sluppit årsavgiften tidigare, bl.a. en som hade platinumkortet, ringde och sa upp det, slapp betala årsavgiften. Han körde samma grej flera år.
 

Traveller

Medlem
Av just denna anledning sa jag upp mitt Amex och kör på med mitt Diners så gott det går (lite hackigt i Uk och Svedala). Jag tycker att om jag omsätter mer än 350k på ett år på kortet så kan dom bjuda på dom där slantarna.. Jag är ju på Arlanda 2-3 morgnar i veckan och det är ett rent nöje, då American expresspersonalen flyger på mig och vill erbjuda kortet, att säga "Nej, det har jag sagt upp". Konstigt nog har bara en av dess representanter under den tid som gått frågat mig varför. Då jag berättade varför fanns ingen entusiasm kvar hos representanten utan i princip bara ett "trevlig resa"...
 
Jag håller med tidigare inlägg. Har man använt kortet för 350K kronor så kan de allt bjuda på årsavgiften. Enl. flera butiker etc som jag pratat med tar AMEX/Diners ut högst avgifter. Alltid en procentuell del utav det man handlar för. Säg t ex. att AMEX tar 1% utav det man handlar för (detta exempel är extremt lågt, amex tar högre avgifter) och man handlar för 150K på ett år, då har AMEX tjänat 30K kronor på mig. Självklart är detta belopp i realiteten högre, detta är bara lågt räknat.

Jag tycker inte att det är motiverat att betala 1 000 kronor för ett kort som de tjänar pengar på genom avgifter. Har alltid förhandlat ner avgiften till 500 kronor, men efter detta år säger jag upp kortet.
 
Toppen