Senaste nytt

SAS/EBG Plusbiljett blev Y på Swiss

Agehall för en tid sedan informerade du mig om att jag måste boka om min biljett Plus ARN-ZRH från 1-Sep till 31-Aug för att kunna tillgodoräkna mig poängen, detta gjorde jag och dessutom ringde SAS och fick det verifierat. Nu börjar historien, har biljett ombokat biljett Plus Ut 29/8 7.20 SK605 Arn - ZRH och hem 31/8 20.25 SK 1606. Innan jag åker Torsdag kväll ringer jag SAS för att kolla vad som händer om jag bokar om hemresan till Lördag, ringer 18.21 och talar med en kvinna i 10:58 och får till svar jag får 3.750 p ut och 1800p hem, vi gick noga igenom detta noga eftersom jag hade 45.900p och ville vara säker att komma över 50´som du förstår och det gjorde Hon också. Allt flöt på bra och Fredag kvällen kom och jag insåg att det lika bra att åka hem på Lördag fast jag hade ett förbetalt Hotell till Söndag. Slår igång datorn och går in och bokar om, ZRH-ARN 12.50 SK 3514/LX1250 kommer upp att jag måste betala till 2.500:- vilket jag gör och får en ny bekräftelse. Tar tåget från ST Gallen och anländer under flygplatsen och kommer upp vid incheckning 3. Ställer mig i en lång, lång Business kö kommer fram och får min biljett, upptäcker då att jag är seatad på 9D, rusar tillbaks och hävdar C class,gick inget vidare blev skickad till hennes supervisor där det inte gick ett skit bättre utan hon hänvisade mig till incheckning 1 där kunde man ändra biljetten. Till den gamla delen är det långt att gå, väl där blir jag informerad om i "klarspråk" att SAS:s biljett inte var värd mer än Y och inte ens det, jag talade om att jag betalt till 2.500, det såg hon och berättade att SAS biljett värd under halva min extra betalning. Jag insisterar att hon ringer SAS, vilket hon säger nej till varefter jag river upp datorn och tar fram mina Swiss flygningar, då ringer hon SAS:s agent vilket inte gör någon skillnad, måste nu rusa till safty kontrollen, här kommer nästa käftsmäll min cognac och whiskey jag köpte på flyget ner paketerad i safty baggen saknade kvitto i plastbaggen. Sopptunnan. Ringde 2 gånger till SAS under Lördagen 11:34 & 12:13
Nästa kontakt med SAS är den 4-Sep 18:06 varar i 16:33 där ser manen att det är fel och lovar att ringa tillbaks, är det någon som tror att det hände?? AGEHALL, eller någon annan behöver din hjälp har den sista Aug 49.650 Poäng. Jag fick bara 900P hem mot lovade 1.800.
 
Beklagelig oplevelse... Jeg tror du får bedre hjælp hvis du skriver hvilken bookingklasse du havde, det har næppe være Y

Vil citere et i denne sammenhæng meget sigende indlæg
3) Kundtjänst har ingen koll


Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.


Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.
Ps. Hvis du vil have hjælp af agehall så skal du nok tagge @agehall...
 
Last edited:
) Kundtjänst har ingen koll
Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.
Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.
]
Vad har vi då kundtjänst till om dom inte vet vad dom gör, NOTERA vi betalar deras LÖN.
 
Det Står PLUS "min biljett Plus ARN-ZRH
Jeg tænker mest på flyvningen Zürich-Stockholm hvor du ikke fik de point du havde håbet på. Et andet og mindst lige så relevant spørgsmål nu vi er i gang, var du booket på Swiss-kode eller SAS-kode? Hvis du har booket codeshare, så skal du nok op og betale omkring 4.000-6.000 SEK for strækningen hjem for at få en bookingklasse der giver 200%*
* EuroBonus partners - SWISS - SAS
 

johhenrik

Medlem
De hjälper de 99% av kunderna som inte ställer frågor av den typen vi gör här på bc.se. :)

Men som sagt, du behöver ange bokningsklass. SAS Plus är serviceklass.
 
Kan tilføje at den billigste Swiss returbillet der giver 200% point til EuroBonus koster 17.976 SEK (Bookingklasse D) + skatter og afgifter på de dage du har rejst...

Mon ikke selv @Senator ville nøjes med 100% så :)
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Enklast är att kolla på PDF-kvittot man får från SAS i mailen. Där står det på varje segment. Jag köpte en Plus till DUS igår, den var billig och i bokningsklass P.
 

johhenrik

Medlem
Men oavsett, enklast för dig är väl att konvertera lite EB poäng till baspoäng. Det är ju så få du behöver så är det ju gjort på ett kick till en låg kostnad.
 
Toppen