Senaste nytt

300000 eurobonuspoäng

argentina

Medlem
här finns ju så många kreativa personer , kanske någon som kan ge mig ett tips på hur man smart utnyttjar 300000 eurobonuspoäng i höst så att 3 personer kan få en långresa i business till Asien
med 2 stopp Bangkok plus Vietnam tex
kanske bäst att köpa en ekonomi först för att täcka en dela av resvägen
 

Dr. Miles

Expert
300.000 EB poäng för 3 personer betyder 100.000 poäng per person och det räcker inte för resor till Asien från Europa i Business class t/r.

Europa - Asien t/r i Business class kostar 140.000 poäng per person och 90.000 poäng per person i Economy class.
Källa: Star Alliance award chart - SAS

Stopover är inte tillåten om man bokar Star Alliance partner award med SAS EuroBonus poäng.
Egentligen det går, men då räknas det som kombination av två eller flera bonusresor så det blir mycket dyrare i slutändan.

Ett alternativ är som du säger, att köpa biljetterna till t ex Bangkok eller andra billiga destinationer och sedan boka bonusresa inom regionen.
Business class award inom samma zon kostar 50.000 poäng per person*.

* Far East&Central Asia och South East Asia är två separata zoner.
 

agehall

Medlem
Ett par problem, 3 personer och "i höst" samt business.

Dina poäng räcker inte jättelångt för tre personer i business och det kan vara riktigt svårt att hitta platser öster ut, framförallt till varmare länder, med så kort varsel.

@Dr. Miles kan säkert komma med bättre förslag, men jag skulle nog titta på att köpa biljetten ner till Asien och sedan kanske använda EB-poäng för att hoppa runt där nere.

Edit: @Dr. Miles hann före.. :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Stopover är inte tillåten om man bokar Star Alliance partner award med SAS EuroBonus poäng. Egentligen det går, men då räknas det som kombination av två eller flera bonusresor så det blir mycket dyrare i slutändan.

Hur menar du med stopover här? Mer än 1 va? För visst måste man kunna boka en bonusresa med EB-poäng hos *A-partners där man kan stanna på nån destination i nån vecka?
 

Vaniljvodka

Medlem
OK tack. Så det som är tillåtet är alltså 1 stopp på en destination och därefter inget mer om man inte vill lämna flygplatsen för en dag ifall ens anslutningar tillåter det om jag förstår dig rätt.

Har 230k EB-poäng och tänker mig så smått börja planera min bonusresa Asien runt i F.
 

Dr. Miles

Expert
här finns ju så många kreativa personer , kanske någon som kan ge mig ett tips på hur man smart utnyttjar 300000 eurobonuspoäng i höst så att 3 personer kan få en långresa i business till Asien med 2 stopp Bangkok plus Vietnam tex
kanske bäst att köpa en ekonomi först för att täcka en dela av resvägen
Om det var jag skulle jag nog vänta tills jag kommer upp till 330.000 EB poäng*. Då kan ni boka bonusresor mellan Europa - Nordamerika (exkl. Hawaii) för 3 personer i Business class med Star Alliance partner flygbolags flygningar.

*Bonusresa med SAS till USA i Business class är 100.000 poäng per person, men det är väldigt svårt att hitta 3 platser i Business class.

Star Alliance award chart - SAS
EuroBonus partners - Spend your points on our airline partners - SAS
 

chazzie

Medlem
Problemet är att det är OERHÖRT SVÅRT att hitta 3 biljetter tyvärr :(

I förstudiesyfte har jag börjat söka på award business-resor till Nordamerika med *A på ANA Tool, men det verkar otroligt svårt att hitta en enkel awardresa till Nordamerika också! Det jag hittade var till Calgary från LHR med AC samt några enstaka med LH till Mexico City från FRA. Däremot verkar det gå bra att hitta platser på Thai mellan BKK och SYD, vilket jag också kikar på...
 
Toppen