Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Tack för all hjälp Gnopps och Kristofer!

Jag hittade en resa jag ville ha och skickade till den till AA's säljare här i Sverige som kunde biljettera nästan samma resväg som jag hittade här, dock till ett bättre pris!

Nu skall jag snart ge mig på nästa resa i sommar som också går till MCO men också till LAX/SNA samt MSP.
 
GOT-MCO med 8 legs på OW - inte illa! Än så länge jag har inte lyckats få en TATL resa biljetterad på en Itin med mer än 8 flyg, går det göra det online?

Jag har just nu fått GOT-MCO på OW med 10 legs:
Fare construction (can be useful to travel agents)
GOT BA X/E/LON BA X/E/NYC AA X/CLE AA MIA M 140.57OL7E6J AA ORL 76.28QA10EQD1 AA X/MIA AA X/NYC AA X/E/BRU AA X/E/LON BA GOT M 133.15OL7E6J NUC 350.00 END ROE 6.74004 XT 141YA 420UB 39YC 49XY 35XA 232US 72AY 148BE 2343YQ 32XF JFK4.50
GOTMCO10legsM.jpg

Nästa steg - att försöka köpa det.
 
Last edited:
Det var inte illa Stewigriffin!!
Det där skall jag nog försöka få till när jag skall till MCO i juli igen för mer jobb.
Fast då vill jag ju ha fler legs på AA istället för BA, tänker på LHR-JFK.

Jag bokar alla mina AA flighter med talaviation som sköter AA i Sverige.
 
Sitter i Gallery Club South på LHR och väntar på mitt plan hem till GOT. Försenat 32min nu också. Suttit här sedan 10.30...
Men men!

Sitter och leker lite med Matrix för nästa TATL-trip som ser ut att bli över påskhelgen, jobb, inte nöje här inte.
Vill gärna åka samma sträcka som jag åkte nu på denna resa, alltså GOT-LHR-BOS-ORD (eller annan)-MCO.
Hittar detta bara med BA när jag söker. Har skrivit AA,BA AA BOS AA,BA AA,BA på utresan.
Vad behöver jag skriva för att endast få AA flight till BOS?
 
Sitter och leker lite med Matrix för nästa TATL-trip som ser ut att bli över påskhelgen, jobb, inte nöje här inte.
Vill gärna åka samma sträcka som jag åkte nu på denna resa, alltså GOT-LHR-BOS-ORD (eller annan)-MCO.
Hittar detta bara med BA när jag söker. Har skrivit AA,BA AA BOS AA,BA AA,BA på utresan.
Vad behöver jag skriva för att endast få AA flight till BOS?

C:AA+ tror jag enbart ger en eller flera flygningar med AA.
 

Gnopps

Medlem
Vill du att flyget ska flygas av AA skriver du O:AA för ett flyg eller O:AA+ för flera. Då kan flyget ha vilken kod som helst men själva flygplanet måste vara AA.
 
Toppen