Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Gnopps

Medlem
Vill du söka samma resväg men endast flyga AA skulle jag söka så här på hemvägen:


BA,AA MIA BA,AA JFK O:AA LHR BA,AA​


O:AA betyder att flyget måste flygas av AA (och dess dotterbolag) men kan ha andra codeshares.

Alternativt kan du söka så här för att få eventuella bättre resvägar:


BA,AA,IB+ O:AA F​


Här säger du att du vill ha ett eller flera BA,AA,IB-kodade flyg fram till ett AA-fluget flyg till Europa och sist ett anslutningsflyg inom Europa oavsett bolag.

När du gör sökningarna så skriv AA,BA,IB+ på utresan för att inte begränsa resultaten för mycket ifall en viss kombination inte fungerar med hemresan.

Du kan också specificera ett speciellt pris men att göra så är rätt begränsande så jag rekommenderar dig inte det i det här fallet.
 
Jag hittade precis efter jag skrivit här igen :)
Hade lagt MCO där det inte skulle vara...

Om man vill söka fler än 3 stopp, hur gör man då? Fick inte fram något genom att bara lägga till ett extra BA,AA?
 
Det borde räcka, om det nu finns en sådan anslutning. Notera att BA,AA,IB+ betyder "en eller flera flighter med BA, AA eller IB". Vet du var du vill byta kan du lägga till ett X:ARN mellan flygbolagen också. Frågetecknet vid "Enter routing codes" ger en bra översikt.
 
Det här är ju grymt att kunna söka...
Kan vi (ni som kan) inte hålla en ITA kurs så man kan träffas och gå igenom samt träffa trevligt BC folk. Missade träffen som var här i Göteborg senaste.

Om man vill söka en sträcka i Business och övriga Economy, vad blir sökkriteriet då eller går det inte att söka?
 
Man kan prova med / f bc:Z för bokningsklass Z. Jag får dock inte alltid det att fungera på rätt sätt, men det beror nog snarare på mig än på ITA.

En kurs av någon mer erfaren skulle varit mycket uppskattad!
 

Gnopps

Medlem
Man kan prova med / f bc:Z för bokningsklass Z. Jag får dock inte alltid det att fungera på rätt sätt, men det beror nog snarare på mig än på ITA.

En kurs av någon mer erfaren skulle varit mycket uppskattad!
Söker du med /f bc=Z (observera att jag lärt mig använda = där) så tror jag det kräver att ALLA flygen är i Z-klass. Ibland är anslutningsflyg och partners bokade i en annan bokningsklass. Vill du ha ett pris med AA som heter AFARE mellan GOT och MCO söker du så här:


/f AA.GOT+MCO.AFARE​
 

Dr. Miles

Expert
Det här är ju grymt att kunna söka...
Kan vi (ni som kan) inte hålla en ITA kurs så man kan träffas och gå igenom samt träffa trevligt BC folk. Missade träffen som var här i Göteborg senaste.

Om man vill söka en sträcka i Business och övriga Economy, vad blir sökkriteriet då eller går det inte att söka?

Man kan prova med / f bc:Z för bokningsklass Z. Jag får dock inte alltid det att fungera på rätt sätt, men det beror nog snarare på mig än på ITA.

En kurs av någon mer erfaren skulle varit mycket uppskattad!

Kanske Gnopps och jag ska starta ITA sökningskurser, precis som olika föredrag FlyerTalk har. :)

Om intresset är stort kan vi ordna något sådant på Finlandsfärjan. Vad säger du om det, Gnopps? ;)
 
Toppen