Senaste nytt

Transfer Berlin/Tegel - Berlin City

henke12

Medlem
Hej!

Jag anordnar under hösten en 30-årsresa för 11 glada killar!

Planen var att försöka förboka en stortaxi för transport till lägenheten vi hyrt.
Vi anländer torsdageftermiddag och flyger hem till Stockholm söndag efter lunch.
Vi kommer att bo på Pohlstraße 65

Någon som har tips var man kan förboka? Hittade någon som hette shuttledirect men den sidan hade fått otroligt mycket klagomål så jag vågade inte!

Är det kanske idé att åka kollektivt?
Eller finns kanske storbilar att tillgå på flygplatsen bara?
 

nota bene

Medlem
Att hitta en storbil som tar 11 på plats är inte sannolikt. Varför inte bara ta två lite större bilar?

Annars få du nog leta bland bolag som har minibussar i sin repertoar. Här tyvärr inga rekommendationer när det gäller detta.
 

gunry

Medlem
Har gjort samma grej fast med ett sällskap med 13 personer. Vi fick tag på två stortaxi inom 5 minuter. Detta var dock några år sedan (2010).
 

fcx

Medlem
Bra val av resmål!

Ta buss 109 till Kurfürstendamm. Går ganska ofta och tar ungefär en halvtimme. Därifrån tar man sig enkelt till slutmålet, om man vill åka kollektivt.

Annars är taxi varken billigt eller dyrt, men räkna med att ni får dela upp er på tre bilar och räkna inte med att taxin tar kort!
 

sembl

Medlem
Brukar finnas gott om taxibilar vid ankomst så jag skulle ta 3 st då det är väldigt billigt med Taxi i berlin om ni inte skulle hitta en stor.

Buss kan ni ta till Zoologischer och sedan byte till tuben men med 11 pers så blir det mer effektivt med taxi utan tvekan.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det är billigt eller inte men det kostar ca 68 GBP (ca 780 SEK) för en bil för upp till 12 personer på American Airlines affiliate site. Om du är medlem av American Airlines AAdvantage, kan du tjäna 2 AA miles per 1 GBP spend.
Screenshot20140908_1.png



AmericanAirlines - Private Transfer TXL Airport to Berlin - Overview
AmericanAirlines - Private Transfer Berlin to TXL Airport - Overview
AAdvantage Ancillary Product
 
Toppen