Senaste nytt

Boka resa till Sydney tur och retur för 2 personer med Eurobonus poäng

belmagnus

Ny medlem
Hej!

Ny på siten och också nybörjare att använda poäng för att boka resor.

När jag kikar på ANA så verkar det svårt att hitta Business biljetter på kortaste routen (ARN - BKK / PEK - SYD) samt omvänt

Några tips på hur man ska bete sig för att boka UME - SYD tor med poäng? Vilken rutt rekommenderas för att få tag på åtminstone Business biljetter?

Tänkt datum är Oktober 2012
 

agehall

Medlem
För det första, var ute i god tid. (Det är du.) För det andra, leta flera datum. För det tredje, leta ofta.

Det är inte lätt att hitta awardbiljetter, så det gäller att vara ihärdig och leta ofta för att hitta platser. Det kan även vara värt att ringa medlemsservice och be dem hjälpa dig leta. Tyvärr är det inte 100% säkert att du kan boka de platser du hittat genom ANA. Den tillgängligheten är bara giltig för ANA men stämmer ofta med övriga *A-bolag.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, belmagnus!

Om du letar efter 2 Business class award, så rekommenderar jag att du kollar THAI flyg.

De tenderar att erbjuda 2 Business class award platser på många flygningar.

Alternativt kan du också kolla Asiana flyg mellan Seoul och Sydney.
Jag har sett 4 Business class award platser på denna sträcka förut.

Observera att Asiana har ganska många Blackout datum, under de perioderna kan man inte boka Asiana flight i en bonusresa.
 

belmagnus

Ny medlem
Hej!

Kikade på både ANA samt aeroplan men tog till slut hjälp av medlemsservice på SAS med att hitta biljetter med genomgående Bussiness

Resultatet blev dessa flighter (resan som bokades visades inte i sin helhet på någon av siterna)

Kostade 360 000 EB poäng samt ~10 000 SEK i skatt för 2 personer.


Wednesday 17 October 2012
UME - ARN - MUC - PEK - SYD

SAS
Lufthansa x 2
Air China



Thursday 01 November 2012
SYD - PEK - SVO - ARN - UME

Air China x 2
SAS x 2


Det kanske skulle kunna gå att skippa MUC på ditresan och SVO på hemresan men det verkade svårt att hitta biljetter för medlemsservice vet inte om jag är ute för sent eller för tidigt.

Kommentarer? Hur är flygplasten SVO? Har en transfer på 2 timmar där och måste byta terminal... kan bli intresant.
 

Jacob

Medlem
Hur är flygplasten SVO? Har en transfer på 2 timmar där och måste byta terminal... kan bli intresant.
Air China verkar använda terminal F på Moskva Sheremetyevo flygplatsen och alla Stockholmsflyg går från terminal D. SVO är för det mesta helt OK och inte konstigare än att byta på någon annan större flygplats. Terminal D och terminal F är ihopkopplade.
 
Toppen