Senaste nytt

Titlar på namnet i biljetten

Jonas C

Medlem
Något som jag länge grubblat över är SAS användande av titlarna Mr och Mrs på biljetter och boardingkort. På vissa destinationer t.ex Amsterdam eller Dublin står inte titeln Mr i biljetten medan titlar används till London, Newark och Paris, mfl. Är det bara slump eller finns det ett system för när titlar används?

Jag vet att det tidigare varit snack om att avskaffa titlarna i namnet helt och hållet.
 
Jag är "Wing Commander" hos Qantas. Förutom någon enstaka honnör och fråga om jag ville ta över spakarna på en A380 så har det inte gjort så stor skillnad.

qantas.jpg
 
Boka direkt på SQ's hemsida så ser ni en hel drös med titlar att välja mellan. HRH (His royal highness), HH (His holiness), President osv..
 

doc

Medlem
Inte behöver du vara blyg, "kom ut" bara! Här e ju bara vänner... :D
Haha, ska fundera på saken. Ringde faktiskt Malmö Aviation (TF) för att höra om jag skulle ändra titeln när jag märkte att det var fel, men de skrattade bara och sa att det inte var något problem. Poängen kom in till mitt Malmö Bonus-konto också.

Bara för att visa på att det @agehall säger om resebyråer oftast stämmer vägrade landstingets resebyrå (som jag ibland tvingas ha kontakt med på grund av lagen om offentlig upphandling) boka med titel. De hävdade att man var tvungen att boka som "herr" eller "fru". Jag sa att det var konstigt då jag, när jag flyger med samma bolag privat använder titel utan problem. Då möttes jag med ett förvånat "Jasså?".
 

fcx

Medlem
Bara för att visa på att det @agehall säger om resebyråer oftast stämmer vägrade landstingets resebyrå (som jag ibland tvingas ha kontakt med på grund av lagen om offentlig upphandling) boka med titel. De hävdade att man var tvungen att boka som "herr" eller "fru". Jag sa att det var konstigt då jag, när jag flyger med samma bolag privat använder titel utan problem. Då möttes jag med ett förvånat "Jasså?".

Deras "jasså" refererade kanske hellre till att du överhuvudtaget flög privat :D
 
Toppen