Senaste nytt

Projektor i incheckat bagage

Chrille

Medlem
Det beror ju helt och hållet på hur man packar. Jag menar de flesta apparater har ju åkt över halva jorden innan dom kom i din ägo.
 

Mike@GOT

Medlem
Oavsett vad du väljer ska du vara medveten om att inget flygbolag kommer att betala ersättning till dig om den går sönder.

Jag hade personligen inte checkat in den, risken att väskan slängs/kastas/släpps/faller/kläms/etc. är på tok för hög.
 

MartinH

Medlem
Med rätt case så kan du vara lugn. Jag reser många gånger om året med en hyffsat dyr projektor. Caset är ca 80x60x40 cm och rymmer även extra linser och verktyg.
 

Nemo

Medlem
image.jpg
image.jpg
Oavsett vad du väljer ska du vara medveten om att inget flygbolag kommer att betala ersättning till dig om den går sönder.
Jag hade personligen inte checkat in den, risken att väskan slängs/kastas/släpps/faller/kläms/etc. är på tok för hög.

Tar man SAS' regler så kan man checka in musikinstrument enligt "Allt-om-resan", men när man läser länken som där hänvisar till "Allmänna transportvillkor 8.3.4" så får man inte checka in musikinstrument.
De friskriver sig ordentligt från ansvar från skada på incheckat ömtåligt.
Däremot borde det finnas separata försäkringar, men frågan är om försäkringspremien går att motivera mot en eventuell skadekostnad.
Incheckat bagage - SAS
http://www.sas.se/upload/Sweden/Helpandcontact/allmanna-transportvillkor-feb-2013.pdf
 
Toppen