Senaste nytt

SAS öppnar Fast Track i terminal 4 på Arlanda

Jacob

Medlem
Det var den som låg mitt i T5 va? Den var en helt vanlig säkerhetskontroll häromveckan! Eftersom ingen fattade det var det otroligt smidigt att gå igenom där.
Ligger mitt i gamla avgångshallen i terminal 5, väldigt undanskymd. Ett litet rum som mynnar ut i korridoren mellan A och B-piren. Är den öppen för allmänheten nu?

Tidigare har det dock inte funnits någon biljettläsare där. Är man där som ackrediterad besökare har man besökskort man visar upp och personalen har förstås ID-kort.
 

mha321

Medlem
En enda person före i kön idag på morgonen, när jag hade premiärtur, och det var en person som jag släppte förbi för att jag "bromsade" upp (den obefintliga) kön i några sekunder när jag rotade fram mobilen. Det gick helt enkelt snabbare än vanligt, så jag var inte beredd. I-landsproblem på hög nivå! Från curbside till sittandes i loungen med en kaffe på mindre än 5 minuter, det är bra! Om de nu bara kunde fixa så man kunde få i sig något i loungen, räcker med lite smörgåsar för att göra mig nöjd :)

Även denna gång var det personal som försökte använda fasttracken och blev artigt hänvisade till vanliga säkerhetskontrollen. Denna gång var det dock "neutral" Swedavia-personal och inte ens SAS. Där känns det definitivt rimilgare att de begränsar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tror det är fler som blir nekade och hänvisade till vanliga än som får gå genom den.. Alltid en folksamling när man kommer som blir bortkörda :D
 

mha321

Medlem
Tror det är fler som blir nekade och hänvisade till vanliga än som får gå genom den.. Alltid en folksamling när man kommer som blir bortkörda :D
Kommer man borta från T5 så ligger det onekligen nära till hands att chansa kan jag tänka mig. Och det är det ju rätt många som gör.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Kommer man borta från T5 så ligger det onekligen nära till hands att chansa kan jag tänka mig. Och det är det ju rätt många som gör.

Jo problemet kommer nog minska allt eftersom folk lär sig att det blir nej. Men det är trots allt roligt att se ;)
 

mha321

Medlem
Jo problemet kommer nog minska allt eftersom folk lär sig att det blir nej. Men det är trots allt roligt att se ;)
Absolut. Å andra sidan blir det väl fler av de som faktiskt har tillgång till den som börjar använda den. Det är väl även plus som får tillgång, och det är ju många i plus i rusningstid. (visserligen säkert många med travelpass så de har guld ändå, men det känns som de flesta inte har lärt sig den vägen ännu)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Absolut. Å andra sidan blir det väl fler av de som faktiskt har tillgång till den som börjar använda den. Det är väl även plus som får tillgång, och det är ju många i plus i rusningstid. (visserligen säkert många med travelpass så de har guld ändå, men det känns som de flesta inte har lärt sig den vägen ännu)

Tiden får som sagt utvisa, men det är helt klockrent när man kommer från T5, testat 2 gånger och blir lika glad! :)
 

Flood

Medlem
Premiär för mig häromkvällen, riktigt smidigt när man kommer från utrikes. Mötte två avvisade på väg in i fållan och den som var efter mig fick också vända. Den föredömligt militante vakten var noga med status, klass och vilket bolag man skulle flyga med. :)
 
Toppen