Senaste nytt

Bugg vid bokning av delbetalade biljetter kontant/poäng?

Malu

Medlem
Jag försöker boka en tur och retur bonusresa där en direkt sökning visar att det finns platser i Business både ut och hem, men så snart jag väljer business på utresan så "gråas" Plus och Business bort som alternativ på hemresan, och tvärtom om jag väljer alternativ för hemresan först. Extremt irriterande. Någon som råkat ut för liknande? Jag har poäng så det räcker, men det borde inte vara något problem hur som helst eftersom det automatiskt räknas ut hur mycket kontanter som behöver läggas till i de fall poängen inte räcker.

Går det att ringa in och göra en sådan här bokning om det nu inte fungerar via webben?

Skärmklipp.PNG
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog ringa, innan någon annan lyckas sno platserna. Klart skumt fenomen måste jag säga. Kan inte tänka mig annat än att det är SK IT som varit i farten igen...
 

Malu

Medlem
Ytterligare testning visar att det fungerar bra om jag försöker boka en vuxen eller två vuxna samma datum och flighter, men INTE en vuxen och ett barn (som är det jag vill boka). Då kan jag bara välja Business en väg!
 

Bryant

Medlem
Jag har varit med om samma fast då med endast pengar. Går att köpa C åt ena hållet men åt andra hållet gråas det ut.
 

Filip

Medlem
Ytterligare testning visar att det fungerar bra om jag försöker boka en vuxen eller två vuxna samma datum och flighter, men INTE en vuxen och ett barn (som är det jag vill boka). Då kan jag bara välja Business en väg!

Det går med största sannolikhet inte att ringa och få hjälp med bokning av poäng/pengar iom att kundservice inte har tillgång till funktionen via deras bokningssystem.

Jag har stött på samma "bugg" men har bara stängt ned browsern och gjort om sökning så har det fungerat.
 
Toppen