Senaste nytt

Frågor om SAS EuroBonus American Express

savilerow

Ny medlem
Hej,

Ny här så ber om ursäkt för eventuell dum fråga.

Är sedan många år tillbaka amex plat medlem och fick för några månader sedan upp ögonen för att lägga till sas amex (då detta tydligen erbjuds avgiftsfritt). Har numera således även kortet på bilden. Är dock inte särskilt insatt i hur detta kort kan används utöver "vanlig" spendering givetvis. D.v.s. är det möjligt att använda detta kort för prio boarding, lounge access osv. och därmed inte behöva ha massa olika kort med sig? Fungerar det i så fall även utomlands? Tack på förhand.

bild.JPG
 

palmen

Moderator
Det ska fungera att använda för lounge access mm, dock fick jag kommentaren i Aten att "Det där är ett kreditkort inte ett guldkort" när jag försökte påvisa att jag var EBG och inte EBS vid incheckning. Inget som bet på dom så fick ha kvar EBS på boardingkortet, men igna problem att komma in i lounge efteråt.
 

fcx

Medlem
Det ska fungera att använda för lounge access mm, dock fick jag kommentaren i Aten att "Det där är ett kreditkort inte ett guldkort" när jag försökte påvisa att jag var EBG och inte EBS vid incheckning. Inget som bet på dom så fick ha kvar EBS på boardingkortet, men igna problem att komma in i lounge efteråt.

Som sagt, funkar som alla andra SAS-kort men designen gör att många tror att det är silver.
 

mha321

Medlem
Som sagt, funkar som alla andra SAS-kort men designen gör att många tror att det är silver.
Har varit med om att det fungerar lite sämre för lounge access i USA. Deras (iaf United) system identifierar det som ett rent AmEx, och då får du "Sorry, Amex does not work for this lounge". Men det brukar alltid funka med manuell kontroll..
 

Steve

Medlem
Jag har Amex Platinum idag, någon som vet om jag kan skaffa SAS Amex separat och få 6000 bonuspoäng eller finns det begränsningar?
 

agehall

Medlem
Näe, jag har inte skaffat AmEx Plat - har aldrig blivit av. Jag maxxar på mitt SAS AmEx. @Stefan62 är en stor anhängare av AmEx Plat och kan nog mer om hur man bäst optimerar mellan dem än vad jag kan.
 

Stefan62

Medlem
Jag har Amex Platinum idag, någon som vet om jag kan skaffa SAS Amex separat och få 6000 bonuspoäng eller finns det begränsningar?

Om Du har ett Amex Platinum så har Du ett gratsi SAS Amex. Du får ingen signup-bonus, men vi har ju lärt oss här att alla regler inte alltid följs. Jag har värvat många som redan har Amex och ändå fått bonus...
 
Toppen