Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

telelina

Medlem
Tack för input. Jag har en presentation som jag gärna vill hinna se klart innan jag hoppar i taxin. Så denna gången gör 30min skillnad.
 

fcx

Medlem
OBS att Prag inte har automatincheckning, vilket ger längre köer till incheckningen. När jag flög sist checkade jag in i business-disken, och då fick jag boardingkortet stämplat med fast track.
 

Dr. Miles

Expert
Om Jag kommer ihåg rätt, finns det betallounge i Prag Terminal 2 (där SAS avgår i från) och de har paketerbjudande inkl. fast track.
Deras fast track ligger inte i samma våning som andra säkerhetskontroll utan den ligger i övervåning.
Om du står mot vanlig boardingkortskontroll i check in område, så finns det en trappa som leder till fast track på höger sida av check in område.
Efter denna fast track kommer du fram direkt till loungeområde.

Jag vill minnas att det inte kostade så mycket pengar men jag har inte prisinformation just nu.

Jag har haft varierande resultat:

Avis - en vecka
Budget - tre veckor
Hertz - aldrig...
Fel tråd?
 

Senator

Moderator
Tyvärr är Fast Track mycket av en soppa runt omkring i världen, och SAS kanske snålast på hemorter som Arlanda, Oslo och Köpenhamn.

På alla flygplaster jag har varit på i USA där United, US Airways och American har någon Fast Track funktion har jag som Star Gold eller One World Emerald alltid fått access.

Min gissning är att SAS enbart erbjuder detta till Star-bolag som a) väljer SAS Ground Service och b) är villiga att betala extra för detta. De bolag som inte använder a) men har Fast Track (som t.ex. på Arlanda där man måste läsa den lilla texten för att förstå vad som gäller) har b) med eget avtal med Swedavia. Swiss är ett sådant exempel. Min gissning är att för United i USA är den inkrementella kostnaden för Star Gold marginell, frågan är vad den skulle vara för SAS.. Men som alltid, det är en kostnadsfråga..
 
Toppen