Senaste nytt

Tips på 5* hotell i San Francisco och Los Angeles

Akt

Medlem
Hej!

Skall åka iväg med frun i början på april till SFO och hem från LA men hotell återstår att boka, kan ju vara kul att ta tag i det nu sommarsemestern är slut.

Då jag inte tidigare besökt någon av städerna tar jag gärna emot tips på trevliga hotell. Min smärtgräns brukar ligga runt 500 dollar per natt samtidigt som jag föredrar 5*.
 

Börling

Medlem
Hej, jag vet inte om du skall bila mellan SFO & LA, om du gör det och tar Pacific Highway 101 så finns det ett underbart litet ställe ca 25 mil från SFO airport som ligger i Big sur. Stället heter Lucia Lodge och är ett litet stughotell utefter havet. Lucia Lodge .:. Big Sur, California
Jag och hustrun bodde där en natt i deras honeymoon cottage. Inte 5 stjärnor på boendet men bra men miljön och utsikten!!!
Men vill du ha det där 5stjärniga så kan jag starkt rekommendera Post Ranch inn som ligger ca 22 mil från SFO airport. Ett riktigt juste hotel med priser därefter. Big Sur Hotels | Post Ranch Inn | Carmel Luxury Resort
Ett annat trevligt hotel är Madonna Inn i St Louis Obispo ligger i princip mitt emellan SFO & LAX. Du får inte vara rädd för kitch men hotellet är grymt och restaurangen kanon. Madonna Inn - Landmark resort hotel on California's Central Coast
Lycka till Börling
 

flybob

Medlem
Är du medlem i något bonusprogram där du helst skulle vilja att nätterna hamnar? Några preferenser på vart hotellet skall ligga? Närhet till X eller Y? Hur många nätter handlar det om?

Jag har provat W och Palace (Luxury Collection) i San Francisco och båda var helt okej. W är som vanligt annorlunda och "nattklubbigt" i lobbybaren. Palace väldigt klassiskt.
Vill du ha mer lyx så ligger St. Regis mellan dessa hotell, där har jag dock inte bott. Läget för samtliga är dock bra enl. mig, men föredrar man att bo vid Fisherman's Wharf, så är det kanske inte riktigt rätt.

Samtliga är del av SPG (Starwood Preferred Guest)
San Francisco Luxury Hotel | The Palace Hotel, San Francisco
Luxury San Francisco Hotel | W San Francisco Hotel
Luxury San Francisco Hotel | The St. Regis San Francisco Hotel
 
The Mark Hopkins (Intercontinental) på Nob Hill i San Francisco är rätt bra, med en något turistig bar högst upp. Kul detalj är att det är med i Need for Speed och Bullit. Ta in där, hyr en mustang convertible och kör ned till LA. Och missa inte Napa om ni gillar vin, tar en timme ungefär från Mark Hopkins. Vinerna är larvigt dyra men omgivningarna och många av gårdarna är fantastiskt vackra - Mondavi, Duckhorn, Joe Phelphs etc. Rätt ok att glida runt nedcabbat och prova vin, helt anban känsla än i Europa. Varken bättre eller sämre bara väldigt annorlunda.
 

Akt

Medlem
Jag var lite knapphändig med informationen tror jag.

Angående program, nej jag samlar inte direkt på något ställe. Brukar gilla mindre kedjor eller fristående hotell, vet inte varför men jag har upplevt stämningen mysigare på dessa. Jag och frun hade nog tänkt oss att bo inne i San Francisco
 

bstark

Medlem
Tycker helt klart att Nikko i SF var mycket bra värde för pengarna. Bra läge och tillhör inte någon av de stora kedjorna.
 

RolfC

Ny medlem
Marriott Marquis i San Francisco är trevligt och ligger bra till. Fin utsikt från de högre våningarna och trevlig bar på våning 39. Inomhuspool finns.
 

nilsson

Medlem
Jag brukar bo på Westin St. Francis på Union Square. Priserna är väldigt mäss-känsliga dock, så samma rum kan gå för $140 en vecka och $570 nästa.
 

flybob

Medlem
Har precis avslutat en natt på St. Regis i San Francisco nu. Mycket trevligt.

20140830_191704.jpg 20140830_192258.jpg
 
Toppen