Senaste nytt

Ingen fast track i Helsingfors for BA?

trekker

Medlem
Hej nu maste jag ju kolla med panelen har om jag blev behandlad korrekt eller inte imorse. Jag blev nekad Fast Track i Helsingfors trots CE biljett och BA Silver status. Killen i kontrollen hanvisade till att BA inte har nagon Fast Track i Helsingfors. Detta kan ju inte vara mojligt???? Nu blev det ett langt koande och mycket kort om tid i Loungen sa ar sugen pa att lamna in ett klagomal till BA, men tankte som sagt kolla med er forst.
 

agehall

Medlem
Som OWE har du inte automatiskt tillgång till fast track. Så jag tror nog det var korrekt att neka dig FT på HEL, trots att du reste i CE.

Nästa gång, boka AY codeshare på BA så bör du få det.
 

trekker

Medlem
OK man lar sig alltid nagot nytt, nar jag tanker efter sa har jag ju flygit AY dom ggr jag anvant fast track forut. Normalt ar det sa lite folk sa det inte behovs, men ska komma ihag det till nasta gang sa jag inte sover forlange.

Nej inget code share, AY Business ar pa tok for dyrt jamfort med BA's CE.
 

doc

Medlem
Nästa gång, boka AY codeshare på BA så bör du få det.
Detta citat måste nästan ramas in. Agehall rekommenderar code share! Jag vet att det är en helt korrekt rekommendation i fallet, men roligt ändå. Dock ställer jag mig tveksam att du får samma förmånliga pris i C om du köper AY-codeshare istället. Du borde ju snart flugit ihop till ett BAEC Guld och då har du rätt till Fast Track.
 

trekker

Medlem
Jag kommer passera den magiska 1500TP gransen efter nasta resa, men detta kommer ju anda inte ge Fast Track, om jag inte bokar pa en AY flight om jag forstatt detta korrekt?
 

doc

Medlem
Jag kommer passera den magiska 1500TP gransen efter nasta resa, men detta kommer ju anda inte ge Fast Track, om jag inte bokar pa en AY flight om jag forstatt detta korrekt?
Nej, som Oneworld Emerald tillika BAEC Gold har du alltid fast track som förmån när du flyger med Oneworld, oavsett bolag eller reseklass.
 

trekker

Medlem
Det later kanon, dock brukar det inte behovas i Helsingfors. Men det var mer folk idag och blir kanske mer och mer nu nar sommaren borjar ta slut pa riktigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Fast om man skall tro hemsidan oneworld.com är FastTrack för oneworld Emerald enbart för flyg marknadsförda och utförda av AY och AA.

Samtidigt vet jag inte exakt hur bra den där informationen är eftersom deras databas fortfarande uppger att BA, AY och AB flyger från Arlanda Terminal 5...
 
Toppen