Senaste nytt

Inkörningsproblem Landvetter ?

Jag kommer och skall checka in väskan i vanlig ordning för ett flyg mot CPH från GOT och så säger inchecknings agenten.." sorry den väskan hatr fel form, den får gå via special bagage " varvid jag säger att det är första gången jag måste gå till special på grund av min väskas form och första gången på över 10 år som jag får göra detta ( haft samma väska i 10 år ).

Ja då kan du inte ha flugit mycket du inte får jag till svar varvid jag plockar fram Pandion kortet och säger att jag snittar dock bra bit över 220 legs/år och gjort så länge nu.

Agenten : Ja då har Arlanda och alla andra agenter gjort fel i 10 år då...
Dessutom har din väska en form och material som gör att bagage systemet går sönder säger agenten...jag svarar då att då måste den gått sönder 440 gånger/år då på flera olika flygplatser ink GOT ?
Agenten suckar och bara stirrar på mig....

Nåväl jag orkar inte tjafsa och går till special och lämnar väskan där och går upp mot FastTracken då jag får veta att jag inte får använda FastTrack på grund av att jag inte är behörig enligt min biljett säger denna person.

Jag tar fram kortet igen och säger att det ingår ju oavsett biljettt typ i min kort..
Agenten vid säkerthets kontrollen : Ja men hur vet jag att det där kortet är riktigt då ?
Du får gott ställa dig i kön till andra sidan för här kommer du inte förbi...

Jag: SUCK.....

Så grova inkörningsproblem av något slag på GOT el vadå ??
 

EBGGOT

Medlem
Jag kommer och skall checka in väskan i vanlig ordning för ett flyg mot CPH från GOT och så säger inchecknings agenten.." sorry den väskan hatr fel form, den får gå via special bagage " varvid jag säger att det är första gången jag måste gå till special på grund av min väskas form och första gången på över 10 år som jag får göra detta ( haft samma väska i 10 år ).

Ja då kan du inte ha flugit mycket du inte får jag till svar varvid jag plockar fram Pandion kortet och säger att jag snittar dock bra bit över 220 legs/år och gjort så länge nu.

Agenten : Ja då har Arlanda och alla andra agenter gjort fel i 10 år då...
Dessutom har din väska en form och material som gör att bagage systemet går sönder säger agenten...jag svarar då att då måste den gått sönder 440 gånger/år då på flera olika flygplatser ink GOT ?
Agenten suckar och bara stirrar på mig....

Nåväl jag orkar inte tjafsa och går till special och lämnar väskan där och går upp mot FastTracken då jag får veta att jag inte får använda FastTrack på grund av att jag inte är behörig enligt min biljett säger denna person.

Jag tar fram kortet igen och säger att det ingår ju oavsett biljettt typ i min kort..
Agenten vid säkerthets kontrollen : Ja men hur vet jag att det där kortet är riktigt då ?
Du får gott ställa dig i kön till andra sidan för här kommer du inte förbi...

Jag: SUCK.....

Så grova inkörningsproblem av något slag på GOT el vadå ??


Jag kan gissa vilken vilken agent det var vid incheckning .... hen är allt annat än bra!
Dock så är jag förvånad över FT - det brukar fungera kanon när man visar kortet (EBG)
 
När det gäller FT på Landvetter gäller det enbart SAS flygningar oavsett om du har Eurobonus Gold (eller högre). Men åkte du SAS (vilket jag antar pga sträckningen) så kan man ju undra vad dom sysslar med! o_O
 

iRobert

Medlem
Jag kan gissa vilken vilken agent det var vid incheckning .... hen är allt annat än bra!
Om det är samma person som flera gånger misskött sig och agerat drygt och jävligt borde det kanske vara på sin plats att påpeka detta för SAS, så att de kan styra upp problemet.

Har själv aldrig upplevt några problem vid bag drop eller fast track, men jag flyger inte ens i närheten av @TorbjornMieden's mängder.
 
När det gäller FT på Landvetter gäller det enbart SAS flygningar oavsett om du har Eurobonus Gold (eller högre)
Hvis det er en SAS Fast Track, kan man altid bruge den når man er Pandion, uanset om man flyver SAS, Ryan eller Emirates. Der kan naturligvis blive tvivl hvis dem der bemander Fast Track'en ikke har 100% styr på reglerne, men at blive afvist fordi kortet måske er fake virker meget useriøst.

Men lidt bedrøvelig attitude at blive mødt med når man er en af SAS bedste kunder...
 

Marcus_R

Medlem
Wow. Snacka om maximal otur. Aldrig hört något liknande, jag hade nog tappat fattningen betydligt fortare än du verkar ha gjort.
 
När det gäller FT på Landvetter gäller det enbart SAS flygningar oavsett om du har Eurobonus Gold (eller högre). Men åkte du SAS (vilket jag antar pga sträckningen) så kan man ju undra vad dom sysslar med! o_O

flög SAS men det har ingen betydelse..kan flyga Spyan Air och Norwegian och ändå ha FT access...

Men var mycket förvånad över väskan och det tjafset...visst om han hade sagt att vi har fått ändra reglerna nyligen så hade jag tagit det..att idiotförklara mig som snittar 200 flyg/år och säga att jag inte flyger tillräckligt mycket..jojo...och sen säga att agenterna på ARN som jag ser flera gånger/v alltid gjort fel..mja...jorasåatteseru....
 

Viking75

Medlem
Låter nästan som ett skämt! Kan du inte maila in till SAS och lite fint förklara att man nog bör utbilda den här personen lite bättre.
Lycka till
 
Toppen