Senaste nytt

Hotell i Berlin för 3 personer helst med club/executive lounge?

FF#1

Medlem
Håller på att sy ihop en resa för frugan och 2 av hennes studiekompisar till Berlin.
Funderar på var de ska bo, har nämligen själv aldrig varit in till city.
Eftersom att de är tre och ingen verkar vilja bo ensammen så tänkte jag hitta en svit eller nått där de ryms alla tre.

Lite frågor:

Intercontinental:
Är det ett bra hotell?
Någon som vet om sviterna på IC har lounge access, hemsidan är lite kryptisk?
Vågar man kan/vågar boka med ett weekend certificate, även om det är jag som formellt är Ambassador, inte hon?

Hilton:
hur är hilton, är det en bra lounge där?

Har Accor några vettiga hotel?

Har de lounge på Radisson?

Andra tips var man kan stoppa in dem så att det får det lyxigt och bra mottages tacksamt.
 

Ninjamasse

Medlem
Waldorf Astoria, nybyggt (ifjor tror jag bestämt), väldigt lyxigt tyckte jag. Har inget minne av loungen faktiskt, men det fanns en mycket trevlig bar som bjöd på tryffelpopcorn som snacks:)
 

sembl

Medlem
Hilton Berlin Mitte har utan tvekan en av de bästa lounger jag varit på så det är min rekomendation och ligger bra till med.

Stor lounge, då menar jag riktigt stor med ett mat och drickautbud som gör att du fastnar där enkelt. Trevlig pool har de dessutom.
 

FF#1

Medlem
tack för svaren.

Hur är det på Hilton, är det nått problem att jag bokar med min profil och att frugan och gänget bor där?
Ni som är "Hilton-rävar", är det vettigt för att eventuellt att de ska få några Gold benefits i bästa fall och att jag får poängen?
 

sembl

Medlem
På hemsidan när man bokar har de nu en knapp där man fyller i vem som dyker upp först för att checka in. Så det är bara att fylla in din frus namn så är det klart och betalt. Går även att göras i comments fältet.
 

FF#1

Medlem
Boka och maila dem och tala om att det är din fru osv. Det vanligaste är att de får benefits skulle jag vilja påstå.

Ska ta en snabb funderare om det är där det ska bokas, i såna fall så bokar vi minst en Jr svit så ingår executeve benefits, så kan det bara bli bättre!
 
Toppen