Senaste nytt

Ska jag köpa Priority Pass och vad får jag för pengarna?

Rosie

Medlem
Tänkte ev köpa ett Priority Pass baraför att ha möjligheten att komma in i Loungen på DXB. Tycker det är kul med lounger (jag reser för lite för att komma upp i status), och har hört att det ska vara coolt där. Är det olika lounger för till ex de som reser i Business och som har Priority Pass? Är högst okunnig på detta och har letat info..

Tacksam för svar! ;)

mvh Rosie
 

drW

Medlem
Det här är ju tråden för SHB platinum och infinity. Är det inte bättre att skaffa ett platinumkort eller dylikt för att få priority pass än att köpa separat? Får ju rätt bra försäkringar på köpet.
 

johhenrik

Medlem
Tänkte ev köpa ett Priority Pass baraför att ha möjligheten att komma in i Loungen på DXB. Tycker det är kul med lounger (jag reser för lite för att komma upp i status), och har hört att det ska vara coolt där. Är det olika lounger för till ex de som reser i Business och som har Priority Pass? Är högst okunnig på detta och har letat info..

Tacksam för svar! ;)

mvh Rosie
Skaffa ett Diners så kommer du åt loungen på DXB. Jag brukar använda den loungen framför *G-loungen som jag tycker är bedrövlig på DXB.
 
Det beror på:
  • Vad du får betala för ditt priority pass?
  • Vilka lounger du förväntas besöka under året?
  • Priority pass lounger erbjuder oftast alkoholhaltiga drycker (i den lägre prisklassen) och kall mat eller snacks. Det är långt ifrån "lyxigt" i de lounger jag besökt.
 

Kandinsky

Medlem
Tänkte ev köpa ett Priority Pass baraför att ha möjligheten att komma in i Loungen på DXB. Tycker det är kul med lounger (jag reser för lite för att komma upp i status), och har hört att det ska vara coolt där. Är det olika lounger för till ex de som reser i Business och som har Priority Pass? Är högst okunnig på detta och har letat info..

Tacksam för svar! ;)

mvh Rosie

Skaffa ett amex gold, gratis första året och du får ett priority pass med fyra gratis besök. En möjlighet att testa utan kostnad.
 

Jacob

Medlem
Det är Marhaba Lounge du kommer in i i Dubai med Priority Pass. Finns en i varje terminal. Här är mitt test på den i terminal 3 pir B:
Marhaba Lounge, Dubai International (DXB), Terminal 3, Concourse B - BusinessClass.se

Riktigt så fantastisk är den inte, och du kan köpa inträde vid receptionen. Är det bara för att komma dit är det klart enklare att bara köpa access när du är där (går även att köpa i förväg på internet).

I övrigt har de flesta andra gett bra synpunkter på möjligheter och vad man bör fundera över med ett Priority Pass.
 

Rosie

Medlem
Tack alla för era tips!

Jacob, ditt svar gav mig mest info för det jag har funderat på. Tack!

Vi har ett stopp på 5 timmar i Dubai och jag läste om Emirates lounge. Där kunde man sova. Visste inte riktigt om det var samma, men då är det inte så.

Skulle kosta 399 euro för priority pass (finns olika nivåer..). Jag kunde inte betala in mig i Emirates lounge, sa de iaf på telefon.

Jag har skaffat mig ett kreditkort på GE för att det verkade smidigt... Men det kanske hade varit bättre med ett annat kort. Skulle ha frågat om hjälp tidigare!
 
Toppen