Senaste nytt

Försenat bagage, hur bedömer man nödinköp

Tjabba!

Givetvis har min väska försvunnit på väg hit till Aten och med den extremt dåliga servicen på flygplatsen så kan jag inte få reda på när den dyker upp. Efter att ha ringt det numret man ska ungefär 50ggr och blivit bortkopplad och blivit bortkopplad lika många ggr så har jag gett upp tanken på att få tag på mina väskor i tid.

Först: Jag reser normalt enbart med handbagage men denna gång var jag tvungen att ha med saker som måste checkas in så jag hade inget val....

Så eftersom Air France hemsida säger att dom ersätter eventuella inköp pga förseningen så tänkte jag kolla med er veteraner om vad som är rimligt att inköpa och vad man i slutändan får ersättning för.

Egentligen skulle jag behöva en hel uppsättning "Business suit" fast det kanske jag kan ducka eftersom alla vet hur j***a inkompetenta dom är på Atens flygplats. Däremot så behöver jag vanliga kläder samt en arbetsoverall och verktyg. En del kan jag säkert låna men overallen behöver jag köpa.

Vanliga kläder en uppsättning skulle behövas också för det är riktigt varmt och klibbigt här i Aten just nu och att gå omkring med resekläderna en extra dag är inte att tänka på om man som jag tänker på sin omgivning.

Så vad kan jag räkna med att få ersättning för?
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att du kan få ersättning för allt utom verktygen ifall du inte får din väska rätt omgående.

Köp det du behöver allt eftersom och förklara sedan detta för AF så bör du få ersättning. Du kanske får tjafsa lite, men du bör få ut ersättning. Sedan har du kanske även lite reseförsäkringar som täcker en del?
 
Jag har säkert en del försäkringar, men det får jag ta i efterhand....
Det är Air France som har klantat till det och då skall dom enligt mig stå för kostnaden i första hand.

Kan man även köpa en väska? Om jag inte får min väska innan jag åker så har jag ju inget att packa i?

Jag kommer att vänta till 15:00 innan jag sticker och handlar för jag kan ha tur att väskan ligger på nästa AF plan hit ner..... Fast om man kan lita på Worldtracer så är det nog en tom förhoppning.
 

Dr. Miles

Expert
När jag pratade med kundtjänst av Solid Försäkringar (som tar hand om Amex försäkringsärende), berättade hon för mig att de kräver ersättning i sin tur från flygbolaget (vid försening av incheckat bagaget) så det är enklare att skicka ersättningskrav till försäkringsbolaget än till flygbolaget.
 
Det är en jobbresa så jag har både reseförsäkring på jobbet och privat så egentligen är jag inte orolig....mest irriterad på hela situationen.....Goldair handling är ett skämt! Menzies är oerhört professionella i jämförelse och jag skall aldrig klaga på dom mer efter denna händelse!

Ska strax ut och shoppa.....
 
En uppdatering... Och ett tack till er som lyckades hålla mig lugn...

Efter att ha frågat vad dom sysslar med i Athen på Air France facebook sida ringde Goldair ppoch sade att dom hade min väska och därefter skulle skicka den till mitt hotell omgående.
Det gjorde dom så jag behövde inte ge mig ut i hettan och handla....
 

Agö

Medlem
En uppdatering... Och ett tack till er som lyckades hålla mig lugn...

Efter att ha frågat vad dom sysslar med i Athen på Air France facebook sida ringde Goldair ppoch sade att dom hade min väska och därefter skulle skicka den till mitt hotell omgående.
Det gjorde dom så jag behövde inte ge mig ut i hettan och handla....

Name and Shame fungerar oftast.;)
 
Toppen