Senaste nytt

Råd vid skada på på hyrbil med hög självrisk.

bhen

Medlem
OT men: Får mig att tänka på när jag Körde på en mås (tror jag) i hög fart på Autobahn, smällde framljuset och delar av fronten.
Inga extra-försäkringar, men ett grymt passande buskage på parkeringen vid tillbakalämningen.

Hyrbilskillen orkade inte backa när han kollade bilen och signade hel bil... Omoraliskt ja, men har inte mycket sympati med hyrbilsfirmor alltså även om jag aldrig hade gjort det nu, fattig student som jag var då...
 
Slog på stort och hyrde en Merecedes cab som jag lämnade tillbaks på Hertz i Nice i förrgår med en nytillkommen buckla på bakkanten av förardörren. Långa dörrar på de där 2 dörrars bilarna. Vad ganska säker på att man skulle åka på något vid återlämandet. Men Hertzkillen hade ganska bråttom. Har inte hört något från Hertz ännu. Vi får hoppas det håller sig så. Har betalt med Handelsbanken Platinum som förhoppningsvis täcker om det skulle bli något.

Jag lämnade också tillbaka en cab från Hertz i Nice för ett par somrar sedan. Ena bakljuset var fasttejpat med silvertejp efter en parkeringsskada vid hotellet i San Remo. Tack och lov hyrt med Amex Platinum. Hertzkillen såg inte så förvånad ut när jag sa att jag varit i Italien, utan skrev bara ITALIE med stora bokstäver på skaderapporten.
 

Valley

Medlem
Sista Hertzhyran i München (MUC). Trodde jag var på besiktningen när jag lämnade tillbaka den. Var väl bara lyften för att kolla under bilen som saknades.
 
Mabi hyrbilar i malmö har jag ett problem med som jag undrar om nån kan ge mig tips om hur jag skall lösa.

hyrde bilen under juli och lyckades skrapa kofångaren därbak ca 25 mm och högra fälgen på en helt ny audi.
Självrisken är 5000 men jag har en amex försäkring som träder in och tar skillnaden.
Problemen är att Mabi vill eller kan inte skicka mig en kopia på det hyresavtal som gäller , jag fick aldrig nån kopia på avtalet och på deras räkning står det inbrott-stöld 5000 och skadekostand 5000 fast det var ju självrisk.
amex behöver också ett papper som visar vad reparationen skulle kosta.

Dom drog snabbt 2 självrisker via mitt kredit kort och firman som dragit heter Sentura som jag antar är deras finansbolag.
Fälgarna är nog väldigt dyra ,fast jag tror inte dom har gjort reparationerna utan behåller pengarna själva. Utan riktiga papper vill inte min amex försäkring betala ut mellanskillnaden och även om dom har rätt att dra 2 självrisker så kan jag inte fixa min sida utan rätt papper från mabi.
Några tips om vad jag kan hota med.
Löjligt problem men det har gjort mig misstänksam på flera sätt mot Mabi
 

Stefan62

Medlem
Gör en reklamation till Amex - går att göra per telefon - förklara situationen och be/kräv att de sätter tillbaka självriskbeloppen tills allt är utrett.
 
Gör en reklamation till Amex - går att göra per telefon - förklara situationen och be/kräv att de sätter tillbaka självriskbeloppen tills allt är utrett.

Exakt. Iom att det är så små pengar är det ju eg. ingen risk att tvista om beloppet. Så bara att bestrida kostnaden tills du fått de underlag du behöver.
 
Toppen