Senaste nytt

Så undviker du Finnairs två A340 med fd Air France interiör

Finnair har köpt in två fd Air France A340-300 or som blev nymålade i December och som huvudsakligen kommer gå på den nya HEL-SIN rutten framöver. Tyvärr har dom inte renoverat interiören ännu och vissa är minst sagt sura.

OH-LQF och OH-LQG heter planen och bästa sättet att ta reda på om du riskerar hamna i dessa plan är att kolla seatmap för flighten - saknar planet plats 1A och 1C så är det ett fd Air France plan...

Utvändigt var dom jättefina:
Photo Search Results | Airliners.net
 

Gnopps

Medlem
Tack för tipset!

Jag gillar faktiskt inte Finnairs nya planmålning, den känns för billig och intetsägande. Å andra sidan blir planen de köpt säkert bättre tvättade än när de flög för Air France.. Här är OH-LQG medan den flög för Air France:

0312999.jpg
 
Vad är det med Airbus och stjärtfenorna (sidofenorna)? Jag har noterat att många plan (inklusive SAS) numera inte är målade på flygplanskroppen där fenorna är monterade, är det något säkerhets/uppgraderingsprogram eller vad är det frågan om?
 

Jacob

Medlem
Någon som hittat någon bild på inredningen?

Air France har väl inte så hemska plan...eller?
 

KNA

Medlem
Gammal tråd men dök upp när jag googlade inför stolsval i business inför kommande flygning med Finnair , har de bytt stolarna sedan dess för hamnar antagligen i ett av dessa plan när jag kollar stolarna och 1A och 1C fattas

finn.JPG
 

JonW

Medlem
Nix, de vägrar byta stolar eftersom planen ska bort när A350:na börjar göra entré. (Vi får väl se hur det blir med det...)
Det finns även en tredje 340 med gammal inredning, kommer från Virgin om jag minns rätt.
Är lite osäker på om den också saknar 1A-C. Den ska inte alls vara någon höjdare, men aningen bättre än ex-AF-planen vad jag förstått.
 

Alf

Medlem
Nu låter det inte bra med Finnair. Dåliga stolar i C på deras 340 och så dålig renfile.

Jag som tyckte det verkade bra med deras nya satsning på HEL-MIA.

Är det så pass dåligt att man skall ta ett annat alternativ? Kanske därför det finns gott om awardplatser.
 
Toppen