Senaste nytt

TV-serierna: Airport och Airline m.fl på YouTube

Gjorde häromdagen ett fynd på YouTube. Fick för mig av någon anledningen att kolla igen om en av mina favoritserier från sena 90-talet/tidiga 00-talet, Airport fanns på YouTube. Döm om min förvåning när jag nu hittar massvis med episoder av den, Airline och diverse andra intressanta flygrelaterade serier!

För er som inte kommer ihåg eller vet är Airport (eller var) en serie som utspelade sig på LHR där man följde olika delar av teamet där. Riktigt rolig serie tyckte och och efter några timmars återblickar nu håller det tycker jag!

Här finns många spellistor: freshairwayss kanal - YouTube
 

Jacob

Medlem
Tackar och bugar å det hjärtligaste Erik!

Här har du en annan stor fantast av Airport. Britterna är kungar på att göra bra TV och Airport har en så härlig komisk underton i avsnitten.

Heathrow var min hemmaflygplats under flera år så det finns en och annan från TV-serien som jag sett i verkligheten.
 
Vicce, det är Airline det. Serien var baserad på Luton och följde primärt EasyJet.

I denne persons playlists finns en trevlig dokumentär Inside Gatwick som kan rekommenderas. Sen finns på YouTube inte bara Airline utan även Airline US ifall man vill följa amerikanska flygplatser också. Ingen serie är dock så bra som Airport...
 

vicce

Medlem
Vicce, det är Airline det. Serien var baserad på Luton och följde primärt EasyJet.

I denne persons playlists finns en trevlig dokumentär Inside Gatwick som kan rekommenderas. Sen finns på YouTube inte bara Airline utan även Airline US ifall man vill följa amerikanska flygplatser också. Ingen serie är dock så bra som Airport...

Aha, sorry. Trodde det var två olika serier :)
 

Gnopps

Medlem
Av alla flygplatsserierna på tv är helt klart Airport från 90-talet min favorit. Jag minns speciellt ett avsnitt med en otroligt duktig, lugnande polis som tog hand om en stackars hypertrött kvinna som bara malde på och på. Någon som minns (eller hittar) det avsnittet?
 
Toppen