Senaste nytt

Tokyo - Sapporo - omotiverat dyrt?

johangeorg

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Tokyo Narita (NRT) (Anländer med SAS)
  2. Var är din destination? Sapporo (CRT)
  3. När vill/behöver du resa ut? Anländer 2015-01-06 kl 10:20 med SAS. Så lämpligt att flyga vidare någon gång på eftermiddagen med marginal för förseningar då det inte blir någon genomgående biljett.
  4. När vill/behöver du komma hem? 2015-01-15 +/- 1 dag (flyger hem den 17:e men vill se lite av Tokyo också)
  5. Hur länge vill du vara borta? -
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna (EBG + EBS)
  7. I vilken kabinklass? Spelar ingen roll på inrikes
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst ANA pga EB-medlemskap
  9. Vad är din budget? (per person) Svårt att säga, vet inte vad inrikes i Japan ska kosta. Men de 5000 kr/pers som jag får upp när jag söker på Matrix och liknande sidor känns omotiverat dyrt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris i kombination med bra baggage allowance då vi kommer att ha skidor med oss.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Jag har bokat en 2-4-1 i business till Tokyo till mig och brorsan. Tanken är att vi ska ta oss vidare till Hokkaido för att åka lite skidor. När jag tittar på inrikesbiljetter så känns det väldigt dyrt. Dryga 5000 SEK/pers. Är det så dyrt, tittar jag på fel ställen eller jag bara för tidigt ute?

Jag tycker mig ha sett @Dr. Miles posta inrikesbiljetter i Japan för 200 SEK tidigare. Så billigt räknar jag ju inte med, men lite billigare än 5000 kr per person borde man väl komma undan med?
 

Dr. Miles

Expert
  1. Varifrån vill du börja din resa? Tokyo Narita (NRT) (Anländer med SAS)
  2. Var är din destination? Sapporo (CRT)
  3. När vill/behöver du resa ut? Anländer 2015-01-06 kl 10:20 med SAS. Så lämpligt att flyga vidare någon gång på eftermiddagen med marginal för förseningar då det inte blir någon genomgående biljett.
  4. När vill/behöver du komma hem? 2015-01-15 +/- 1 dag (flyger hem den 17:e men vill se lite av Tokyo också)
  5. Hur länge vill du vara borta? -
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna (EBG + EBS)
  7. I vilken kabinklass? Spelar ingen roll på inrikes
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst ANA pga EB-medlemskap
  9. Vad är din budget? (per person) Svårt att säga, vet inte vad inrikes i Japan ska kosta. Men de 5000 kr/pers som jag får upp när jag söker på Matrix och liknande sidor känns omotiverat dyrt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris i kombination med bra baggage allowance då vi kommer att ha skidor med oss.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Jag har bokat en 2-4-1 i business till Tokyo till mig och brorsan. Tanken är att vi ska ta oss vidare till Hokkaido för att åka lite skidor. När jag tittar på inrikesbiljetter så känns det väldigt dyrt. Dryga 5000 SEK/pers. Är det så dyrt, tittar jag på fel ställen eller jag bara för tidigt ute?

Jag tycker mig ha sett @Dr. Miles posta inrikesbiljetter i Japan för 200 SEK tidigare. Så billigt räknar jag ju inte med, men lite billigare än 5000 kr per person borde man väl komma undan med?

Jetstar Japan flyger mellan Tokyo Narita (NRT) och Sapporo Chitose (CTS) flera gånger om dagen och om det var jag skulle jag flyga med dem istället för att betala hutlösa priser till ANA. Man får bara lite poäng på Japan inrikes i alla fall så poäng är inte det viktigaste.

Alternativt kan du köpa avios på British Airways Executive Club och använda dem på Japan Airlines flygningar.
http://www.businessclass.se/forum/threads/tips-använda-avios-på-japan-inrikes-flygningar.11236/
 

johangeorg

Ny medlem
Fick tydligen hjärnsläpp när jag skrev. Det är så klart CTS jag menar och inget annat. Det var även det jag sökte på.

Tackar för alla tips! Då vet jag att ANA inte är ett alternativ utan jag kollar vidare på de LCC-tips jag fick.
 
Toppen