Senaste nytt

Ombokad och nergraderad

trekker

Medlem
Hej, nu ar det kort om tid men hjalp behovs. Jag har en flight fran HEL - LHR - MAN i CE med BA bokad for imorgon bitti, benet LHR - MAN har blivit installt och jag har automatiskt blivit ombokat i AY HEL - MAN i Economy. Vad gor jag?
 

fcx

Medlem
Dyker upp vid incheckningen, spelar förvånad och försöker få C på AY. Annars har du ett solklart case för att håva in EU-ersättning för nedgradering.
 

trekker

Medlem
Vad for slags ersattning kan man hoppas pa? Jag utgar fran att jag ocksa ska kunna fa AVIOS och TP for ursprungsboningen.
 
Original avios og TP + 75% af hele billetens pris retur i cash (og kompensation for evt. forsinkelse?)

Udover det er @fcx forslag en fin fremgangsmåde imho.

Edit: Men hvis du får C på AY får du ingen $$ kun originale Avios og TP
 

nota bene

Medlem
Om ombokningen leder till senare ankomst borde det ge förseningsersättning. Är det förresten möjligt att få ersättning för både nedgradering och försening samtidigt?
Det finns inget som emotsäger att man kan få ersättning för bägge samtidigt.

Skulle tro att det inte leder till senare ankomst i detta fall (i alla fall inte betydande så).
 

trekker

Medlem
C med Finnair mellan HEL och MAN i en 2+2 Embraer ar inte mycket att hanga i julgranen nar man inte far satet bredvid tomt. Den stortsa anledningen till att boka business ar ju att fa mer plats och kunna sova, helt omojligt pa denna turen :(
 

agehall

Medlem
Dubbelkolla även om du har rätt till ersättning enl EU261/2004. Det finns lite tidsgränser för när flygbolagen måste betala ersättning eller inte som du kanske inte faller inom.
 
Toppen