Senaste nytt

Paris CDG Terminal 2E - Taxfree sortiment, säljer man Ouzo?

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag ska flyga AF CPH-CDG-EZE, och undrar nu om man på CDG 2E Tax free säljer Ouzo, jag har kollat CPH och de säljer ej Ouzo men jag hittar ingen webbsida för Tax free shopparna på CDG.

Alternativet blir att köpa hemma och skicka en liten väska under.
En dedikerad spritväska :D, hade ju gärna sluppit skicka en väska under bara för att jag behöver ta med mig en bröllopspresent.
// J
 

Jacob

Medlem
CDG är väl knappast känt för sin taxfree men ett skapligt utbud av alkohol har de i terminalerna (dock inte överdrivet billigt). Men ouzo undrar jag om de har...

Hemsidan för CDG gav inte mycket hjälp heller....
 

jumbooze

Medlem
Jag såg också hemsidan men som du säger inte alls som CPH där man kan se alla typer.

Jag såg Ouzo i Tax Free på HAJ men nu hinner jag inte ta en sväng till CDG innan jag "åker på riktigt".
 

rvarttinen

Medlem
Har för mig att jag sett att de har ouzo i butiken i 2F och det är, verkar, vara samma kedja som servar alla terminaler .... men, dra inte för höga växlar på det. Handlar sällan något så jag har inte så värst bra koll.

Återkom gärna här på forumet med dina 'upptäckter'... själv funderar jag på om jag ska våga mig på och ta en bild eller så nästa gång vid byte på CDG. Kanske har den någon broschyr edyl. med någon slags information om sitt sortiment..?.
 

jumbooze

Medlem
Absolut, min jakt på Ouzo kommer uppdateras allt eftersom.

Alternativspåret jag jobbar på nu är att kolla om en annan bröllopsgäst som åker via AMS kan hitta Ouzo på AMS, AMS har ju en bättre hemsida så där har jag mailat för att förhöra mig om ev. Ouzo-tillgänglighet.

Sista utvägen blir ju alltid att skicka en väska under...

Jag kan ju förstå varför man hittar Ouzo i tysk taxfree (såg Ouzo på HAJ som sagt) de har väl växlat in en del skuldpapper :D
 

rvarttinen

Medlem
Ja, ringa är nog inte så dumt - när de svarar, fråga (på franska) om de talar engelska. De gör de med 99,999... % sannolikhet. Själv har jag upplevt att fransmän, särskilt i Paris-trakten, är mycket duktiga på enegelska. Faktum: om jag försöker prata franska så vill de väldigt gärna hellre prata engelska... :)
... m.a.o jag får sällan "öva" på min franska ... :(
 

rvarttinen

Medlem
Alltså: försök på franska först, det uppskattas, spelar ingen roll hur knaglig den än är... att vara artig och försöka brukar ge resutlat.
 

jumbooze

Medlem
Hej och tack för all input.
Min kompis som flyger via ams åker dagen innan så
Jag ska se om han lyckas innan jag föröker mig på att snacka franska för min franska är riktigt usel.

Men som sagt tack för all input.
 
Toppen