Senaste nytt

Nu har American Airlines svensk webbsida

Om jag inte minns helt fel så fick jag ett mail från AA i November där de presenterade att de hade en sida för sina svenska kunder eller om det var via AA's agent i Sverige, Talaviation, som jag fick veta detta.

Hur som helst, det har funnits ett tag ivarje fall :)
 

Homer

Medlem
En riktigt eländig site, den visar betydligt mycket info än den Amerikanska och Brittiska
Instant Upgrade alternativ visas inte alls och bokningsklasserna ser man inte förrän man gjort bokningen.
Dessutom tycker den om att boka vissa segment i Y även om man väljer Business & First,
det kan man lista ut av att det står Business/Main Cabin men att det är Y ser man inte förrän man genomfört bokningen.
 

kristerj

Medlem
En riktigt eländig site, den visar betydligt mycket info än den Amerikanska och Brittiska
Instant Upgrade alternativ visas inte alls och bokningsklasserna ser man inte förrän man gjort bokningen.
Dessutom tycker den om att boka vissa segment i Y även om man väljer Business & First,
det kan man lista ut av att det står Business/Main Cabin men att det är Y ser man inte förrän man genomfört bokningen.

Jag försökte också boka via denna site, men fick exakt de problem som Homer beskriver, det var enklare att ringa till Talaviation och betala 300:- för att få rätt bokningsklasser. Jag borde kanske ha prövat att boka via den amerikanska hemsidan istället.
 

Homer

Medlem
Grrr, nu har jag upptäckt en till nackdel med den här sidan, den går efter svensk tid.
Om en biljett måste bokas 7/14/21 osv. dagar före så är deadline midnatt svensk tid.

Vad är senaste rönen om att betala med svenskt kreditkort på den amerikanska sidan?
 

flybob

Medlem
När jag bokade på AA.com (ej svensk sida) sist, kunde jag betala med svenskt Diners Club men inte med svenskt VISA/MasterCard.

Jag har betalat med svenskt mastercard, men det tar ett tag innan transaktionen går igenom, och vid några tillfällen har jag blivit uppringd för att slutföra köpet.
 

011430121

Medlem
Jag har hittat en resa som jag jag vill åka ARN-LHR-CLT-LAX-JFK-MAD-ARN hittade den på den AA:s Amerikanska sida för 2,195 Dollar
Funkar precis som jag ha det, kan välja platser får frågan om jag vill välja mat o.s.v.
Problemet blir när jag har lagt in mitt AMEX som är svenskt då kommer det upp en text att jag skall gå över till deras svenska sida, när jag gör det hitta jag inte inte ovanstående resa.
Jag kan välja på den Amerikanska sidan ca 30 olika alternativa avgångar på det datum jag skall åka, på se. sidan är det ca 7 avgångar och där de flesta är med Finnair.

Nu när jag går in på AA kommer jag bara åt den svenska sidan både på PC och "paddan".
Jag har under 2019 bokat på AA Amerikanska sida 2 gånger utan detta problem.

Skal jag följa vad @kristerj gjorde för 10 år sedan och ringa in?

Jag försökte också boka via denna site, men fick exakt de problem som Homer beskriver, det var enklare att ringa till Talaviation och betala 300:- för att få rätt bokningsklasser. Jag borde kanske ha prövat att boka via den amerikanska hemsidan istället.
 
Toppen