Senaste nytt

Reklamation med AMEX?

Jixxe

Medlem
Köpte en mobiltelefon från England via eBay/Paypal och det visade sig att telefonen var stulen/låst till Apple ID. Säljaren ignorerade mig, så jag öppnade ett ärende hos paypal som la ned det på direkten.

Nu har jag gjort en reklammation hos AMEX, men de sa att det ärendet oftast tar mellan 6-8 veckor.

Någon som varit i liknande situation och fått hjälp av AMEX?
 

CharlieK

Medlem
Hände mig något liknande för två år sedan. Gjorde en polisanmälan, skickade in den med reklamationen och fick pengarna tillbaka inom 2 veckor. Var inga problem för mig i alla fall.
 

Jixxe

Medlem
Har inte ebay något skydd mot sådant här? Varför la PayPal ner ärendet direkt?

Antingen kan man öppna ett ärende hos paypal eller eBay, jag öppnade hos Paypal. Det enda informationen jag fick var att "During our review, we found that your seller had sufficiently described the merchandise."
Ingen mer information får jag.

Jag har dock tidigare haft problem med säljare på eBay och har i de flesta fallen fått hjälp av Paypal. Men ibland är det helt värdelösa, en gång fick jag inte ersättning då jag skulle skicka tillbaka en vara, skickade varan och säljaren lät bli att hämta ut den, fick då ingen ersättning.

Amex brukar frysa betalningen till ärendet är avgjort. Du behöver inte betala dem undertiden.

Bra att veta, tack!
 

Bernie

Medlem
Antingen kan man öppna ett ärende hos paypal eller eBay, jag öppnade hos Paypal. Det enda informationen jag fick var att "During our review, we found that your seller had sufficiently described the merchandise."
Ingen mer information får jag.

Jag har dock tidigare haft problem med säljare på eBay och har i de flesta fallen fått hjälp av Paypal. Men ibland är det helt värdelösa, en gång fick jag inte ersättning då jag skulle skicka tillbaka en vara, skickade varan och säljaren lät bli att hämta ut den, fick då ingen ersättning.



Bra att veta, tack!
Jag hade strul med en eBay-order en gång. Dålig beskrivning av varan. Öppnade ett ärende hos eBay och fick tillbaka pengarna på bara några dagar. Då från säljaren. Antar att anledningen är att denne ej vill ha dåliga reviews.
 

Jixxe

Medlem
Jag hade strul med en eBay-order en gång. Dålig beskrivning av varan. Öppnade ett ärende hos eBay och fick tillbaka pengarna på bara några dagar. Då från säljaren. Antar att anledningen är att denne ej vill ha dåliga reviews.

Beror nog mycket på säljaren, har man sålt en telefon som troligtvis är stulen så är man nog bara ute efter att få in snabba pengar och skiter i feedbacken
 

motu

Medlem
Dålig erfarenhet. AMEX är inte de som bjuder till för att visa god vilja mot sina lojala kunder. Hade det inte varit för 2-4-1 hade jag bara kört på World Elite med cashback. De borde verkligen uppgradera sitt premiumerbjudande.
 
Toppen