Senaste nytt

Vem betalar för business och första klass?

Palazzi

Medlem
Var såklart tvungen att titta på det, lite roliga observationer :)
* Stödstrumpor i Förstaklass ?
* Fotsvett så att alla håller för näsan i Firstclass?
* Firstclass från Finland?

1. Hon hade nog med sig egna isf
2. Jag hade inte velat betala 90K för att sitta bredvid någon som stinker fotsvett
3. Finns möjligen en linje.. ORD med AA under säsong?

Troligen är det Businessclass hon åker..:)
 

Magino

Medlem
Var såklart tvungen att titta på det, lite roliga observationer :)
* Firstclass från Finland?

Haha! detta var det första jag tänkte på när jag såg klippet.

3. Finns möjligen en linje.. ORD med AA under säsong?

Troligen är det Businessclass hon åker..:)

AA flög med en 767a utan F.
Tror också hon tillhör dem som tror att business klass inte är första klass. Det är ju helt sjukt, folk som uppgraderar sig på en charter tror ju de flög första klass.
 

henrik l

Medlem
Om man verkligen vill kolla om någon har flugit first så kan ju första kontrollfrågan vara om dom fick en pyjamas och om någon bäddade sängen åt dem:cool:
 
Jag talade med ett asiatiskt flygbolag med kontor i Stockholm; dom har "stamgäster" som diskret bokar förstaklass till Asien och Stilla Havet. Inget krångel utan man ringer och säger när man ska åka och allt annat än F är uteslutet. Lät skönt :)
 

swede77

Medlem
Får C betalt i tjänsten, ibland F om det är fullt i C. Lyckligtvis flyger jag ganska långt,då min arbetsgivare inte betalar C inom Europa. Har endast betalat F vid två tillfällen cash så att säga och det har vairt kortare flygningar i Asien pga bra pris och för att jag inte velat bränna poäng.

Dom gånger jag själv är ute och reser och poängen inte räcker till betalar jag gärna för C.
 

Voyageur

Medlem
Arbetet tar mig tyvärr inte utanför rikets gränser och tjänstebilen tar hand om resten. Men det blir ändå mycket privatresande, har SAS en flygrutt dit inom Europa tar jag oftast den och då i plus. Longhaul blir uteslutande nästan i C då jag ser flyget och till och med timmarna innan flyget som en del av semestern och tid för att njuta. Oftast finns det bra priser i C (mycket tack vare er på Businessclass) med t.ex TK eller andra Star Alliance bolag, alternativt uppgradering genom points. Visst kostar det ur egen ficka men det är ett nöje :)

F vill jag (och kommer) uppleva en gång i framtiden bara för att ha gjort det.
 

Svenska73

Medlem
Köper cirka 2 C klass biljetter om året och har köpt F 2 gånger i mitt liv. Om jag inte hade haft en ledsjukdom som omöjliggör ekonomisten, hade jag nog aldrig lagt de pengarna. Nu är jag dock förstörd, om jag magiskt skulle bli frisk så skulle jag nog fortsätta att betala för C....
 
Toppen