Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

rvarttinen

Medlem
Bra! Bra att se att det finns alternativ til AMEX Paltinum... nu när de strular med sin försäkring (se annan tråd på forumet) ... inväntar fortfarande ett svar från dem.
 

CarlT

Medlem
stewigriffin:26150 skrev:
Verkar vara ett intressant extraknäck dock då man får reda på ett och annat om personer i svenskt näringsliv.
Med risken att låta för "amerikaniserat" kan jag säga att avslöjandet av uppgifter som blir kända genom ens arbete är nog ett tjänstefel och kan också ligga som grund till en stämning. :p
Det finns också uppbackning i form av PUL och diverse policys. Men självklart, har man en backslick och är stammis på en innekrog då struntar man i det.

Det är sant, därför delar han tyvärr inte med sig om detaljer. Och din sista punkt kan ha en poäng...
 

segra

Medlem
Fick precis HB Platinum kortet. Årsavgift 500:- (Inte bara 1:a året) dock fick vi betala 500:- för frugans extrakort. Amex Platinum kortet
sägs upp i morgon.
 

segra

Medlem
Jag har allt hos HB. De prutade tom själv på avgifterna. Vid uppsägning av AMEX Platinum erbjöd de mig Gold kostnadsfritt 1 år(spenderar man mer än 150000:-/år så tar de även bort kortavgiften på Gold fortsättningsvis) och då kan jag iaf behålla mina Membership poäng. Jag förklarade att ändringen i deras försäkringsvillkor och den höga årsavgiften gjorde kortet ointressant. Tror att AMEX kommer att tappa många kunder framöver om de inte "stoppar" in mer värde. Samtidigt drar fler & fler handlare öronen åt sig och tar inte längre AMEX.
 

Danne

Medlem
Skaffade mig ett Handelsbanken Platinum och ett extrakort då jag sa upp mitt Statoil Mastercard. Fick bäge korten gratis och det krävdes inte så mycket förhandling för det och jag är ingen storkund i banken. Däremot har kortet en begränsning vilket gör att jag kommer byta tillbaka till Statoilkortet och det är att det inte går att handla på nätet med kortet utan att använda det i Handselbankens säkerhetsdosa, vilket är enormt enerverande - vem släpar med sig säkerhetsdosan överallt?! Jag har tyvärr ingen handväska, och har inga planer på att skaffa en heller.

Bra kort och ok förmåner, men inte för mig som en del produkter & tjänster på nätet och inte vill bära med mig säkerhetsdosan överallt.
 

Innovate

Ny medlem
Skaffade mig ett Handelsbanken Platinum och ett extrakort då jag sa upp mitt Statoil Mastercard. Fick bäge korten gratis och det krävdes inte så mycket förhandling för det och jag är ingen storkund i banken. Däremot har kortet en begränsning vilket gör att jag kommer byta tillbaka till Statoilkortet och det är att det inte går att handla på nätet med kortet utan att använda det i Handselbankens säkerhetsdosa, vilket är enormt enerverande - vem släpar med sig säkerhetsdosan överallt?! Jag har tyvärr ingen handväska, och har inga planer på att skaffa en heller.

Bra kort och ok förmåner, men inte för mig som en del produkter & tjänster på nätet och inte vill bära med mig säkerhetsdosan överallt.

Jag är tämligen säker på att detta inte stämmer. När jag skulle använda mitt kort första gången vid internetköp (SHB Infinite) så berättade conciergen att man normalt behöver använda bankdosan första gången vid internetköp, men att de på något sätt kunde avaktivera den spärren eftersom jag var registrerad.
 

EBGGOT

Medlem
Jag är tämligen säker på att detta inte stämmer. När jag skulle använda mitt kort första gången vid internetköp (SHB Infinite) så berättade conciergen att man normalt behöver använda bankdosan första gången vid internetköp, men att de på något sätt kunde avaktivera den spärren eftersom jag var registrerad.

Kan bekräfta att det INTE stämmer!

Har både SHB plat och SHB infinite och internetköp funkar hur bra som helst utan dosa på dem båda ...
 
Toppen