Senaste nytt

Automatisering vs kundvärde

henrik l

Medlem
Lite förtydliganden. Incheckning, som Agehall sa, jag upplever också den största fördelen när jag kan gör det hemma. Jag "hänger på låset" när den öppnar på nätet för att kunna välja de de bästa plasterna+att slippa stå i köer. Detta beteende avspeglar väl att jag är en medveten resenär, eller flyga så bekvämt som förutsättningarna medger. Jag antar att du kommer att göra en kategorisering av svaren du får in, så detta skulle du kunna etikettera som "komfort under resan":)

När det gäller SAS, så är mitt svar varför jag inte använder dem. Jag gör 3-4 interkontinentala resor per år + 3-4 inom Europa + 2-3 i Sverige. Som jag är komfort under resan viktigt, jag kan inte flyga business, men väl economy extra. Detta erbjuder iofs SAS, men inte så ofta till mina resmål. Med mitt resemönster kan också kvalificera mig till Elite-status och det sammanhanget är fördelarna som silver ger hos British Airways överlägsna de andra bolagen. Så kobinationen bra bonusprogram och vettiga priser och tillgång economy extra har styrt mina.

PS. Intressant exjobb du håller på, låter som företagsekonomi? Skulle ha varit kul att handleda/examinera:)
 

NCE

Ny medlem
Tack för alla svar,, som ni själva kan se så har vi/ni alla våra anledningar, man kan tydligt se vissa fördelar som de flesta har kommenterat. Fler är välkomna att skriva/förklara sina synpunkter.

PS. Intressant exjobb du håller på, låter som företagsekonomi? Skulle ha varit kul att handleda/examinera

Detta ex-arbetet ingår i en CRM "Customer Relationship Management" kurs. Handledning och examination görs av Ek.Dr. Jan E Persson "fackgranskare i Christian Grönroos bok Service Management och marknadsföring".
 
Toppen