Senaste nytt

Tips på bra hotell i Shanghai (minimum 4*)

palmen

Moderator
Bodde på Radisson vid People's Square tidigare i år, blev uppgraderad till en stor svit som CCG.
Mycket nöjd med vistelsen där.

Smidigt att åka dit med tunnelbana direkt från flygplatsen men självklart tar man maglev tåget första biten :)
 

Newyorker86

Medlem
Bodde på Radisson vid People's Square tidigare i år, blev uppgraderad till en stor svit som CCG.
Mycket nöjd med vistelsen där.

Smidigt att åka dit med tunnelbana direkt från flygplatsen men självklart tar man maglev tåget första biten :)
Tack :) hur lång tid tar det från flygplatsen?
 
Jeg ville også anbefale Radisson Blu New World (samme hotel som @palmen nævner), det ligger helt perfekt hvis man vil bo på den side af floden.

Det tager 45 minutter til 1 time at komme ud til lufthavnen. (selve transporttiden er nok kun 30-35 min. men der går lidt tid med at skifte osv. så 1 time dør-til-dør er realistisk) Det nemmeste er at tage Metro linje 2 (den grønne) enten helt til Pudong lufthavn eller også kun til Longyang Road hvor man kan skifte til Maglev.

Hvis man ikke skifter til Maglev tager det lidt længere tid. Der findes også forskellige lufthavnsbusser, men jeg har taget metroen alle de gang jeg har besøgt Shanghai. Det er super nemt, man køber et metrocard og så kan man fylde 10-20-50-?? Yuan på efter behov. Maglev er dog på separat billet og lidt dyrere.
 

Voyageur

Medlem
Sofitel Hyland som ligger mitt i smeten. Jämn och bra service (som oftast inom Sofitel), boka executive floor om möjligt för en liten extra peng och njut av personlig frukost mm på 30:e våningen.
 

m10

Medlem
Skulle hålla mig borta från boende kring People's Square och istället välja Xintiandi – förslagsvis Andaz – eller t. ex. väldigt prisvärda Swissotel vid Jing'an Temple, alternativt Puli i samma område för mer splurge. Från Jing'an är det nära till bra restauranger/barer/gatumat/sightseeing i Former French Concession. Hyatt on the Bund brukar vara billigt och med rätt valt rum imho bästa utsikten i stan. Inte mycket i dom kvarteren dock.

Har man stor väska och ankommer morgon eller kring 17-19 rekommenderas taxi från Maglev-stationen. Kan vara "lite" ont om utrymme i tunnelbanan.
 
Toppen