Senaste nytt

Söka resa med önskad bokningsklass.

Ubbe

Medlem
jag vill lära mig mer.
Hur söker jag en önskad resa med bestämd bokningsklass?
exempel.
LX ARN BKK bokningsklass Z
hem LX BKK ARN bokningsklass S eller W

Finns det något bra verktyg för att göra detta?? Var? Hur?

Stort Tack på förhand
 

Ubbe

Medlem
Tack
Hittar man dessa avancerade koder någobnstans? De finns inte under help på Matrix sidan

Får det inte att fungera på exemplet ovan..
 
Last edited:
Du skulle kunna ringa LX och be dem boka dig i önskade bokningsklasser. Fungerar alltid för mig hos SAS och har då gång på gång fått ner biljettpriset...:)
 

Ubbe

Medlem
Ja det är ju en lösning att ringa men resebyråfolk kan ju söka på detta sätt. Borde finnas något sätt att göra det själv.
 

Jacob

Medlem
Jag känner inte till någon bokningssida där du själv kan boka efter bokningsklass, men du kan förstås ringa en resebyrå eller ett bokningscenter för att boka.

Har du testat Swiss hemsida? De har ju ganska många valmöjligheter på sin bokningssida, man brukar få 6-7 val per flight från billigaste ekonomiklass till fullpris första klass och man kan välja en klass/biljettyp på utresan och en annan klass/biljettyp på returresan.
 

Dr. Miles

Expert
Min bästa erfarenhet av att boka flygbiljett i önskad bokningsklasser är hos Wideroes webbsida.

Du kan boka den billigaste biljetten av dina önskade flygningar som visas på Wideroe.
Sedan börjar du en online chat med dem direkt efter bokning och be agenten att ändra bokningsklass(er) av din biljett.
Agenten bokar om din biljett och kalkylerar nytt pris.

Detta tjänsten kostar ingenting extra. (Prisskilnaden måste du betala förstås.)
 
Toppen