Senaste nytt

Konferensbokning - Skall det vara så svårt att boka ?

Valley

Medlem
Vet inte om jag är ensam om att ofta ha problem med att boka rum med tillhörande litet konferens- /mötesrum, på vanliga hotell som även utger sig för att erbjuda just detta.

För några veckor sedan ringde jag (under synnerligen normal kontorstid) ett hotell tillhörande Choice-kedjan för att boka in 4 pers plus ett mötesrum i dagarna 2.
Hotell 1 - Kunde inte svara på om man hade något mötesrum eller om det var ledigt. Skulle få återkomma dagen efter.
Ringer då Hotell 2 i samma kedja och får direkt svar att det fixar man. Bokar in, meddelar samtliga deltagare och sätter mig nöjd. Dagen därpå kommer ett mail som säger att man gjort fel. Man har ingen möjlighet längre att inhysa oss.
Så det är bara att börja om och ringa vidare.

Nu är det dags igen. Samma upplägg men i Oslo. Tänkte testa Radisson Alna och fick visserligen svar (efter ett par påminnelser) att det går bra och man vill ha 4.000 / halvdag för ett litet mötesrum = 8.000 totalt. Visst är det dyrt i Norge, men jag har då aldrig varit i närheten av dylika priser.
Fick mig att kontakta dem och fråga om man skrivit fel. Är billigare att hysa in sig i sviten och köra mötet där. Personen som svarar kunde inte säga någonting och personen som var ansvarig var inte anträffbar.
Nästa Hotell var Bastionen, som jag haft möten på och som jag vet har små trevliga mötesrum. Telefonväxel där man som nummer 1 i kön sitter i över 10 minuter tills man måste använda sin telefon till annat.
Till Plaza för att bli bemött av orden. Du får ringa efter påsken …… Och när jag förklarar att det inte går för mötet skall hållas efter påsken, blir man kopplad till absolut ingenting.

Så nu har jag dragit iväg 15 mail till olika hotell får vi se om någon orkar svara.

Vad är det som är så svårt för hotellen att hålla koll på ?
Och varför skall det inte gå att boka en dylik sak via deras hemsidor ?
 

cristian

Ny medlem
Hej Valley,
Bedrövligt att höra, har varit med om exakt samma sak. Skulle rekommendera sajten bokarum.com, sajten gör det lika enkelt att boka mötesrum som det är att boka ett hotellrum. Om det är nån speciell stad du saknar säg gärna till, jag jobbar på bokarum.com :)
 

cristian

Ny medlem
750 kr i timmen kostar rummet du tittar på, 7500 kr kostar det o boka 10 timmar, kl 8-18. Finns ju självklart billigare alternativ, just det här rummet ligger på strandvägen
 

jonten

Medlem
750 kr i timmen kostar rummet du tittar på, 7500 kr kostar det o boka 10 timmar, kl 8-18. Finns ju självklart billigare alternativ, just det här rummet ligger på strandvägen
Var mig du skulle ha citerat, men jag raderade mitt inlägg ganska snabbt när jag såg att det var en tankevurpa. (dvs ditt svar på mitt raderade inlägg var ganska onödigt)
 
Toppen