Senaste nytt

Behöver hjälp med Rom-Barcelona-Stockholm

090034208

Medlem
Hej!

Skall på en milage-run ner till BCN och kolla på fotboll. Har redan bokat ARN-FCO med Ethiopian i Businessclass enkel, måste prova den efter fina ord här på sajten.

18.2 FCO-BCN och hem 20.2 ARN-BCN är ej ännu bokat och den tas alla förslag emot med tacksamhet. Blir hutlöst dyrt att köpa enkel biljetter.

Bästa jag hittar är FCO-ZRH-BCN med LX i C-klass, returen i economy som jag skippar (212e + 81e = 293euro)
Hem, BCN-ZRH-ARN med LX i C-klass, returen i economy som jag skippar (257e + 94e = 351 e)

Ett krav är StarAlliance samt gärna då Businessclass för att uppnå StarGold hos A3

Finns det någon som har ett bättre alternativ till billigare peng än 650 euro?? Behöver få ihop ca 5000 miles.
Vill ej åka Spanair med osäker optiontown som alternativ.
 

Jacob

Medlem
Problemet är att du ställt som krav att flyga Star Alliance. De enda som flyger Rom-Barcelona är Alitalia och Vueling/Iberia. Star Alliance blir en omväg hur du än vänder och vrider på det.

Men är det Star Alliance som gäller så låter det som du redan har en bra lösning. Det är ju en ganska konstig rutt du vill flyga så finns inte enormt med alternativ.

Annars kan du flyga Rom-Barcelona med Iberia för 90 euro enkel resa inkl skatter så spar du både tid och pengar.
 

Roger J

Medlem
Tycker du har en bra lösning om du inte vill åka Spanair. Blir ju tillräckligt med miles i alla fall. Det enda sättet att få ner kostnaden är nog att trixa med Spanair.
 
Toppen