Senaste nytt

Radisson Blu Plaza Oslo - ingen "Gold" rabatt

Joshua

Medlem
Hej.

Inte för att det spelar någon jätte skillnad men vart nyligen "nekad" den 15% rabatt på mat i restaurangen "34" eller vad den nu heter på plaza i Oslo.

Enl den annars trevliga herre jag hade som servitör fick jag info om att den ej gällde här och han arbetar endast instruktioner de fått!?

Någon annan eller har jag missat något gällande den förmån Gold elite ger på hotellrestaurangerna? (Första gången på just denna restaurang )
 

pswe

Medlem
Jag har varit med om att det inte är rabatt i alla restauranger på hotellet utan endast vissa, kan tänka mig att de ger rabatt i lobbyn i Oslo men inte högst upp. Om jag minns rätt är det ett sådant upplägg på Royal i Köpenhamn,
 

niksal

Medlem
Det är en ren djungel att försöka hålla koll på vilka restauranger som ger rabatt och vilka som inte ger det. Och det är lönlöst att fråga i reception, då de inte heller vet. Jag tror jag försökte skapa en tråd för många år sedan på FT om detta, men den fick aldrig luft under vingarna. Kanske värt ett försök här?

Plaza i Oslo ger rabatt i lobbyn, eller gjorde det åtminstone för ett år sen. Pubben gör inte det. Scandinavia i CPH är endast Mamas&Papas, ingen av de övriga restaurangerna. Men t.ex. på Golden Sands på Malta gav alla restauranger rabatten. På Viking i Stockholm får man rabatt på Stockholms Fisk, även i lobbyn.
 
Låter ju som en ytterst värdelös förmån om den inte ges konsekvent? Det är inte så att man måste be om att ta notan på rummet och därigenom få den att köras igenom systemet?
Jag själv har bara ätit på Galaway, pubben längst ner, och då försökte jag aldrig använda rabatten.
 
Bodde i helgen på Radisson Seaside i Helsingfors. Blev rekommenderad att äta på systerhotellet Radisson Blu Royals restaurang Grill It och fastän jag ju inte bodde där fick jag 15% rabatt på notan (dock ej alkohol, men dom hade en kampanj där man som Club Carlson fick 50% rabatt på en helflaska champagne!) Visade bara upp kortet när det var dags för notan.
Min erfarenhet är att det bara är restaurangen som också serverar frukost som ger rabatt. Men så är det inte alltid. Verkar inte finnas någon tydlig linje...
 

pswe

Medlem
Det är inte så att man måste be om att ta notan på rummet och därigenom få den att köras igenom systemet? .

Skulle säga att det är precis tvärtom, du måste se till att få rabatten på notan i restaurangen, har den väl bongats in i systemet blir det ingen rabatt i efterhand.
 
Toppen