Senaste nytt

App som tidsfördriv i luften

Malu

Medlem
Varenda långresa när jag tröttnat på musik och film så brukar det sluta med att jag landar i något spel i mobilen för att fördriva tiden. Jag har tre tråkiga appar som jag alternerar mellan; ett slags pussel, ett kortspel av typ patiens samt Tetris(!). EXTREMT tråkigt urval alltså, men väl uppe i luften är det ju liksom försent att ladda ner något nytt.

Så - har ni förslag på något nytt att ladda ner och vad fördriver ni tiden med själva? Spelet lär ju inte kräva Internetkoppling och jag är mer för pussel-pyssel än action. Enkla regler och lagom klurighet är ett plus, men det får inte kräva alltför mycket engagemang...
 

johhenrik

Medlem
Who Stole Me kör jag en del nu.

Disclaimer: En kompis som skrivit det, så jag kanske är partisk även om jag tycker det är kul o klurigt. :)
 

David

Medlem
Bra tråd! Skulle också behöva lite idéer. Just nu har jag några Candy Crush/Farm Heroes-spel, sifferpusslet Strimko och några actionsspel som jag fort tröttnat på. Sedan finns ju alltid Pages för skrivande av reserapporter. :)
 

flybob

Medlem
Jag lyssnar på podcasts. Finns ju program om allt och samtliga SR-program finns att ladda ner dessutom. Alltid kul att lyssna på rabiata människor som ringer till "Ring P1" och lära sig något nytt i Vetenskapen Värld eller "Stuff you should know".
 

d99mlu

Medlem
Jag är svag för spel av typen Tower Defense, dvs. spel där du strategiskt placerar ut torn med olika typer av vapen i syfte att nedkämpa inkommande fiender. Genren innehåller allt från "realistiska" miljöer till fantasy och sci-fi. Ofta väldigt beroendeframkallande. Vanligt med avarter där du måste investera riktiga pengar för att ha en chans, men det finns också några klassiska godbitar som eventuellt kostar någon tia att köpa in.

Mina favoriter (som jag har behållt länge och spelar om då och då) är DefendR Pro, Kingdom Rush, Myth Defense, Defense Zone HD och TnT.

Annars gillar jag även sifferpussel. Den bästa sudoku-appen jag har hittat är Enjoy Sudoku. Har en bra teoridel där man faktiskt kan utvecklas, och det finns riktigt svåra brickor. Ett annat sifferpussel som är väldigt roligt, om än inte med samma svårighetsgrad som sudoku, är Str8ts. Samma typ av spelplan, men målet är att bilda sammanhängande stegar (utan inbördes ordning) utan att upprepa samma siffra i samma rad eller kolumn.

Men ja, mycket podcasts blir det också. Har nog hunnit med samtliga Värvet.
 

Agö

Medlem
Jag spelade Championship Manager (CM2011) på min padda tills appen hängde sig när jag tagit Bath City FC till Champions League. Det var en svart dag och hände givetvis på SK1428 en alldeles för sen kväll.

Nu spelar jag oftast Trivial Pursuit, också kul om man reser med sällskap.
 

emailsson

Medlem
Plague Inc.

"The player creates and evolves a pathogen in an effort to destroy the world with a deadly plague. The game uses an epidemic model with a complex and realistic set of variables to simulate the spread and severity of the plague."
 
Toppen