Senaste nytt

Imponerad av Bose Soundlink Mini resehögtalare

Idag köpte jag en resehögtalare - pytteliten, batteridriven och ganska snygg. Kopplas via Bluetooth till dator, iPad eller iPhone. Sett till storleken låter den enormt bra och "rejält"!

Det finns en större modell men den här är optimal för mig. Någon annan som testat? :)

853x440_06.jpg


Bose | SoundLink Mini Bluetooth högtalare
 

Palazzi

Medlem
Har en på kontoret - och visst låter den bra (för sin storlek). Den har iofs inte en suck mot bra hörlurar med hörlusrsförstärkare, men då får man ju bara lyssna själv... :(
 

adhoc76

Medlem
Jajamen... Köpte en till farsan ifjol. Det är en riktigt riktigt bra blutooth-högtalare... Vanligen brukar det vara brist på bas som gör att det låter illa, men den här är riktigt bra. Fast vi kanske ska haussa försiktigt - det gäller att komma ihåg att det är en liten pryl och förväntningarna på ljudet hos den som vill köpa en ska utgå ifrån att den är liten, portabel och behändig i första hand.
 

vicce

Medlem
Det är en bra högtalare med tanke på hur liten den är. Men det är ju ingen "discohögtalare", då får man köpa lite rejälare grejer. Men som resekamrat är den perfekt.
 

ACervin

Medlem
Väldigt populär bland bland de yngre doktorerna här på sjukhuset. Man riggar upp den på operationssalen och streamar Spotify under operationerna. Jag har lyssnat mycket på den. Som gammal HiFi nörd måste jag säga att den imponerar i förhållande till sin storlek. Kostar 240 AUD vilket är ca 1500 SEK. Dessutom kan du får 10 % VAT tillbaks när du flyger ut.
 

Jonas C

Medlem
Väldigt populär bland bland de yngre doktorerna här på sjukhuset. Man riggar upp den på operationssalen och streamar Spotify under operationerna. Jag har lyssnat mycket på den. Som gammal HiFi nörd måste jag säga att den imponerar i förhållande till sin storlek. Kostar 240 AUD vilket är ca 1500 SEK. Dessutom kan du får 10 % VAT tillbaks när du flyger ut.
Får man spela musik under operationerna?
 

kristerj

Medlem
Får man spela musik under operationerna?
På en del operationer som jag varit med på får patienterna ta med sig egen musik (CD, USB) som spelas upp på en mindre anläggning. Detta under förutsättning att patienten är vaken. Är dom sövda så märker de ju inget...:)
 

FF#1

Medlem
Köpte en soundtouch 20 här om dagen, inte portabel men klart imponerande.
Ska ha den på kontoret för att streama lite musik och köra web radio.
En klar fördel är att den klarar Airplay om man nu kör mac
 

ACervin

Medlem
@Jonas C
Får man spela musik under operationerna?
. Jajamensan. Det finns en slag hierarki inne på en operationssal och det är att kirurgen bestämmer. En del kirurger fördrar en tyst sal, t.o.m. så tyst att folk får gå runt och viska, en del vill ha en mörk sal så att ovidkommande saker inte stör uppmärksamheten från det belysta operationsområdet, eller idag monitorerna. Jag gör nästan all min kirurgi med kamera-monitor och föredrar en mörk sal. Andra vill ha musik. Rätt musik kan ha en bra effekt på stämningen. Men inte vår förra plastikkirurg som spelade avantgarde jazz på hög volym under långa operationer, upp mot 12 timmar i sträck. Det fanns flera anledningar till att man var trött efter en sådan session.
@kristerj Är det en operation i lokalbedövning så att patienten är vaken får ofta han/hon bestämma musik.
 
Yepp, har en exakt likadan. Mycket ljud i litet format, bra att ta med på resan (möjligen lite tung).
Alla som sett och hört den blir impade av den tunga basen i ett sånt litet format. Mycket nöjd!
 
Toppen