Senaste nytt

Flygbiljett Köpenhamn till Bangkok i november - business class eller premium economy

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut? 5-6 november
  • När vill/behöver du komma hem? 15 november
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 3
  • I vilken kabinklass? Buissines eller Premium economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance men inte nödvändigt.
  • Vad är din budget? (per person) 15-20000
  • Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa, lounge vid ev mellanlandning.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Har kollat ITA Matrix och hittat Turkish och Egypt för ca 15000. Turkish är nästan 3000 billigare från Stockholm. Man kan undra varför. Hittade igår Air France PE för 9700 och jag har inte klarat att söka PE på ITA Matrix så det kanske finns " guldkorn" som jag missar. Vi har Guld på Eurobonus som behöver fyllas på därav preferensen Star Alliance.
 

karho

Medlem
Hej Göran, på Turkish egen hemsida kostar det ca 15k SEK pp både från Stockholm och Köpenhamn dina datum. Så baserat på dina önskemål tror jag att CPH-IST-BKK med Turkish är ditt bästa val. Endast ett byte, Star alliance och erkänt bra lounge i Istanbul.
 
Jag flög Turkish till Bangkok i fjol efter en rekommendation på Deals här på forumet. Fast då kostade det 11800 från Köpenhamn. Absolut inget att klaga på - tvärtom. Åker gärna med Turkish igen men skulle gärna se att priset börjar närma sig fjolårets.
 
Jeg ville ikke tøve med at booke Turkish til 15.000 - omvendt kan det måske betale sig at undersøge hvordan og hvornår Turkish har kampagner, tidligere har det været muligt at finde billetter til omkring 12.000, hvilket er en rigtig skarp pris.
 
Toppen