Jakob Österberg
Medlem
Hej
Jag bodde på Blu i Uppsala nu under sommaren. Under en av de varmaste dagarna så blev hotellet strömlöst pga elavbrott. När sedan elen kom tillbaka i nätet så gick en transformator sönder i hotellet vilket gjorde att det var fortsatt strömlöst. När jag checkade ut på förmiddagen var problemet inte löst.
Detta medförde naturligtvis en hel del besvär för mig och andra gäster. AC:n fungerade inte, det fanns inget varmvatten till duschen, ingen frukost förutom några frusna frallor, inget internet etc etc.
Det gick inte heller att få kvitto vid utcheckning (vilket de lovade att mejla men aldrig gjorde), och som så många gånger förr så kom det aldrig in några Eurobonus-poäng på SAS-kontot. Jag är inte medlem i Club Carlson utan krediterar det till Eurobonus istället.
Jag bodde i ett fullbetalt Business Class-rum. Efter vistelsen mejlade jag hotellchefen och bad henne vara lite kreativ med kompensationen och jag skrev att jag är öppen för förslag.
Mitt svar från vederbörande var att jag skulle få en gratis frukost nästa gång jag var i Uppsala. Ärligt talat så är var det en av det mest idiotiska sakerna jag hört på länge. Dessutom misstrodde hon uppgiften om att det inte fanns varmvatten. Förvisso kommer varmvattnet från fjärrvärme antar jag, och möjligtvis finns det väl ett visst självtryck men uppenbarligen inte så att det räckte till ett helt hotell och i synnerhet inte om man som jag bodde längst upp.
Riktigt illa skött, i synnerhet som jag brukar inkvartera ganska många människor där från tid till annan (även om det är sällan jag bor där själv). Jag brukar sällan vara gnällig och begära kontant kompensation, det brukar för det mesta alltid lösa sig med värdecheckar eller poäng eller annat kreativt. Men i det här fallet verkar de inte medgörliga, och jag har inte framställt några specificerade krav.
Vad har ni för erfarenheter av liknande situationer? Vad kan vara lämpligt att kräva?
Jag bodde på Blu i Uppsala nu under sommaren. Under en av de varmaste dagarna så blev hotellet strömlöst pga elavbrott. När sedan elen kom tillbaka i nätet så gick en transformator sönder i hotellet vilket gjorde att det var fortsatt strömlöst. När jag checkade ut på förmiddagen var problemet inte löst.
Detta medförde naturligtvis en hel del besvär för mig och andra gäster. AC:n fungerade inte, det fanns inget varmvatten till duschen, ingen frukost förutom några frusna frallor, inget internet etc etc.
Det gick inte heller att få kvitto vid utcheckning (vilket de lovade att mejla men aldrig gjorde), och som så många gånger förr så kom det aldrig in några Eurobonus-poäng på SAS-kontot. Jag är inte medlem i Club Carlson utan krediterar det till Eurobonus istället.
Jag bodde i ett fullbetalt Business Class-rum. Efter vistelsen mejlade jag hotellchefen och bad henne vara lite kreativ med kompensationen och jag skrev att jag är öppen för förslag.
Mitt svar från vederbörande var att jag skulle få en gratis frukost nästa gång jag var i Uppsala. Ärligt talat så är var det en av det mest idiotiska sakerna jag hört på länge. Dessutom misstrodde hon uppgiften om att det inte fanns varmvatten. Förvisso kommer varmvattnet från fjärrvärme antar jag, och möjligtvis finns det väl ett visst självtryck men uppenbarligen inte så att det räckte till ett helt hotell och i synnerhet inte om man som jag bodde längst upp.
Riktigt illa skött, i synnerhet som jag brukar inkvartera ganska många människor där från tid till annan (även om det är sällan jag bor där själv). Jag brukar sällan vara gnällig och begära kontant kompensation, det brukar för det mesta alltid lösa sig med värdecheckar eller poäng eller annat kreativt. Men i det här fallet verkar de inte medgörliga, och jag har inte framställt några specificerade krav.
Vad har ni för erfarenheter av liknande situationer? Vad kan vara lämpligt att kräva?