Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Best Western?

GillBates

Medlem
Best Western Shinjuku Astina

Upgrade till exec room, bra rum men lounge var dålig. bara en dryckesmaskin

Var tvungen att ta kort på loungen när jag var där :)
P1000386.jpg
 

Flood

Medlem
Fick ett glas vin av receptionisten under inskrivningen på BW Hotel Airport Zürich under tiden jag fyllde i blanketten med min adress. Trevlig b-känsla på något sätt, hon halade fram en flaska vitt vin och ett glas som hon hade under disken och undrade om inte Mr. Flood ville ha ett glas vin. Har Platinum-nivå och den som kom efter mig fick ingenting! :cool:
 

johanolsson

Medlem
BW Kung Karl vid Stureplan alltid uppgradering om de har tillgängliga rum. Likaså vatten, liten flaska vin samt frukt/godis på rummet.
Fungerar 100%igt. Stort plus för trevliga tjejerna i receptionen.

Motsatsen är BW Karl Johan i Oslo. Bor där ganska ofta p.g.a perfekta läget. Halvsunkigt, ibland när jag fått något av de minimalistiska rummen får man tigga sig till ett något bättre.

Tänkte precis gå in och skriva om Kung Karl på Birger Jarlsgatan. Alltid trevlig personal, blev alltid uppgraderad under min tid med platinum-status. Det blev oftast en burgare och bärs på Texas Longhorn på andra sidan gatan, så jag utnyttjade aldrig de vouchers som man fick när man checkade in.

Dock det enda BW-hotellet som jag blivit uppgraderad på.
 
Ankomst till Best Western Mecur Hotel Köpenhamn. Ingen uppgradering på grund av fullbokat hotell, trots det går de att boka rum på hemsidan som är större än de vi har. Incheckningen tog 40 min då städningen va allmänt långsam och så hade hon meddelat oss innan dessa 40 min att de skulle ta 10...

Ingen recognize alls som Diamond på kedjan. Inget speciellt på rummet och när vi ville pröva tennisbanan skulle dom ha 100DKK.

Jag statusmatchade till mig mitt Diamond men det här va inget bra första intryck av kedjan...
 

jonten

Medlem
PLUS Time Hotel i Sthlm har uppgraderat mig 2 gånger av 2, de har även sagt att de uppgraderar mig när jag visar Diamond. Resebyrån brukar inte lägga in kortet. Svarade på enkäten efteråt och hotellchefen svarade personligen via email att han inte sett mig förut och önskade mig välkommen tillbaka. Bra hotel, bra personal och ok priser (med mitt avtal i alla fall)

Sen drar man ju nitlotten med Lidköping, Vänersborg, Fagersta. Man får be om förmånerna, de vet knappt vad kortet innebär osv.
USA några veckor tillbaka, bad om uppgradering av rummet. Fanns inga hette det, men bokningsbart via hemsidan.

Nä BW är ibland vinstlott men oftast rena nitlotter.
 

jonten

Medlem
Bodde precis på Savoy Luleå som sen en vecka tillbaka öppnat och tillhör BW.
Nybyggt och snyggt både på insidan och utsidan, men skenet bedrar....
När jag checkade ut bad jag bli kontaktad så att jag kunde delge den ansvarige mina synpunkter, men nej nej ingen kontaktade mig..
  • Ingen present vid incheckning, ingen uppgradering av rum.
  • Duschen, endast kallvatten. Det var bara att bita ihop och duscha på.
  • TV:n fanns endast TV3, TV6 samt någon mer udda kanal. Dubbla fjärrkontroller och krångligt att förstå hur det fungerar, jag är uberteknisk men slet. Stina 57 år fixar det inte.
  • Strömmen till tv:n styrs via nyckelkortet och tv:n tar evigheter att starta, en miss sa de att tv:n inte hade ström jämt.
  • TV:n satt på en snygg vägg med belysning runt omkring, jag fann inte hur man släckte ljuset. Fick ringa kollegan, brytarn satt bakom tv:n men felkopplad så den stängde tv:n och ljuset var på...
    Letade upp sladden och fick rycka strömmen.
  • Tv-boxen satt med dubbelhäftande tejp, som såklart rasade ner under natten. Var tv via nätverket.
  • Dioden till ac:n lös upp hela rummet, fel modell för att styra ac i hotellrum.
  • Tickande väckarklocka som åkte in i garderoben fort som fan
  • Inget uttag var stömsatt när jag lämnade rummet, så man kan inte lämna något på laddning utan att fuska med annat kort i styrningen.
  • Telefonen fungerade inte, ringa repan var bara att glömma
  • Skinnsäng, bäddmadrassen var som på såpa. Skitsnygg säng men omöjlig att röra sig i då den gled iväg.
  • De hade både spa/gym/pool ingen info vad det kostade eller om det ingick fanns på rummet.
  • Frukosten, frågade efter tidning.. Den skulle komma efter 0800.... Skandal...
  • Mjukt knäckebröd vid påpekande ursäkter istället för att byta ut.
  • Varm juice ur maskin, torrt bröd, äggen var typ råa, äggen var inte märkta lös/hårda, ingen kaffe till mjölken, färskpressad juice av apelsiner men de var inte delade. Kaffet var dock en höjdare.
Så de har öppnat för tidigt och med dåligt utbildad personal, dock så var bemötandet riktigt bra och de beklagade några fel. Men att skylla mjukt knäckebröd på rötmånaden är inte snyggt..
Så nej där bor jag inte igen... Får bli Scandic nästa vecka...
 
Toppen