Senaste nytt

Eurobonus+Club Carlson på radisson blu?

miramax

Medlem
Hej,

Kan man få poäng för båda programmen eller är det som på Scandic att man måste välja om man vill ha EBP eller deras egna?
 
Hej,
du kan inte få poäng för båda. Det som jag har märkt är att det löner sig att först ta poängen till Club Carlson och sen överföra själv till SAS EB. Du får nyttan t.ex. att tjäna 1000 extra Carlson poäng att göra bokningen på nätet.
 

miramax

Medlem
Aha! Bra tips! Har du nån känsla för ungefär hur mycket det skiljer sig? Är inte medlem i club carlson så som det skiljer lite kanske det är enklare att bara ha ett program.
 
Aha! Bra tips! Har du nån känsla för ungefär hur mycket det skiljer sig? Är inte medlem i club carlson så som det skiljer lite kanske det är enklare att bara ha ett program.

När jag senast överförde 12250 Carlson poäng till EB fick jag 1750 EB poäng och räknade att vann 650 poäng pga hade 1 Radisson och 2 Park Inn övernattningar. Radisson ger annars 500 EB poäng och Park Inn 300 EB poäng.
 

Erik M

Medlem
Plockar upp den här tråden för lite liknande fråga:

Man hittar Radisson Blu i shoppingportalen på SAS.se. Enligt sidan ska man få 26 poäng per 100 kr. Jag testade nyss att boka en natt via den länken. Men jag har inte fått någon antydan om att jag skulle ha tjänat poäng.

Jag bokade avbokningsbart. Kan det vara så att man måste betala vid bokningstillfället för att få poäng för att ha gått igenom SAS-länken?
 

mha321

Medlem
Plockar upp den här tråden för lite liknande fråga:

Man hittar Radisson Blu i shoppingportalen på SAS.se. Enligt sidan ska man få 26 poäng per 100 kr. Jag testade nyss att boka en natt via den länken. Men jag har inte fått någon antydan om att jag skulle ha tjänat poäng.

Jag bokade avbokningsbart. Kan det vara så att man måste betala vid bokningstillfället för att få poäng för att ha gått igenom SAS-länken?
Så är det säkert.

Bokar man via refunder skriver de att det kan ta upp till ett år innan man får in det, och det är ju motsvarande teknik. Och då är det ett år efter att man bott, inte bokat.
 

Homer

Medlem
Men via refunder bör det finnas under Inkommande återbäring ganska omedelbart
så man åtminstone ser att köpet registreras.
Det borde vara samma procedur via SAS shoppingportal.

När du har slutfört ditt köp hos Radisson Blu Hotel kommer din återbäring att registreras hos oss inom några timmar (ibland kan det dock dröja 48 timmar). Du kommer att få ett mail med exakt summa så fort återbäringen är registrerad.

Radisson Blu Hotel ger pengar tillbaka med Refunder
 

mha321

Medlem
Men via refunder bör det finnas under Inkommande återbäring ganska omedelbart
så man åtminstone ser att köpet registreras.
Det borde vara samma procedur via SAS shoppingportal.

När du har slutfört ditt köp hos Radisson Blu Hotel kommer din återbäring att registreras hos oss inom några timmar (ibland kan det dock dröja 48 timmar). Du kommer att få ett mail med exakt summa så fort återbäringen är registrerad.

Radisson Blu Hotel ger pengar tillbaka med Refunder
Korrekt. Jag har använt det ett gäng gånger och det dyker upp under inkommande. Däremot har jag bokningar kvar från juni förra året som fortfarande står kvar där.

Så ja, det borde vara något liknande på SAS. Kan man hoppas...
 
Toppen