Senaste nytt

2 FQTV på 1 PNR?

henke12

Medlem
Jag ska åka med TK tlll helgen ARN-IST-ARN

Nerresan har bokningsklass G och hemresan Q.

G ger 0% hos A3 och Q ger 70% (1000 miles)

G ger ?? hos SK och Q ger 25% (350 miles)

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Turkish-Airlines/



Jag vill jobba upp statusen på A3 men eftersom nerresan inte ger några poäng tänkte jag lägga det på mitt EBB, Men hur många poäng får jag !?

Och är det möjlighet att vid respektive incheckning regga olika kort? Eller bör jag efterregistrera för säkerhets skull?
 

Roger J

Medlem
Jag kan inte svara på frågan om bokningsklass G. men när du bestämt dig går det bra att regga segmenten på olika bonusprogram. Det enklaste är om du ändrar vid check-in. Var noga med att det är rätt program som är reggat när du passerar gaten och går ombord. När du passerat gaten går det inte att byta längre.
För Eurobonus bör det stå SK*P, SK*S eller SK*G någonstans på boardingkortet för en Turkish-flight.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan tjäna 100% United Mileage Plus miles på Turkish Airlines flyg som är bokad i G klass.

Du får behålla dina miles så länge du har något aktivitet(+ eller -) minst var 18:e månader.
Stockholm-Istanbul vv ger ca 1.370 miles per enkelresa.
Alla bäckar små. Det kanske ger dig någon trevlig bonusresa i framtiden. :)
 

Jacob

Medlem
Som svar på din ursprungliga fråga går det i alla fall utmärkt att använda olika bonusprogram för olika flygningar på samma bokning, men förmodligen måste du ta detta med incheckningen eller ordna vid gaten. Speciellt om det är flygningar med samma flygbolag som ska krediteras till olika bonusprogram kan du omöjligt fixa det själv.
 

henke12

Medlem
Speciellt om det är flygningar med samma flygbolag som ska krediteras till olika bonusprogram kan du omöjligt fixa det själv.

Menade att istället för att regga och ändra på flygplatsen att man istället skulle flyga utan FQTV och efterregistrera resorna på respektive program!
 

David

Medlem
När jag flög GOT-CPH-PEK-CKG med SAS/SAS/Air China var det inga problem att lägga in FQTV per segment vid incheckning, det fanns en skärm för det i systemet. Om det funkar i Turkish system vet jag ju dock inte...
 
Toppen