Senaste nytt

Bagagekaos på Arlanda idag 4/8

maba

Medlem
Landade på Arlanda idag vid 16.45 och det första som slog oss när vi skulle vänta på vårt bagage var att det var hundratals väskor som stod i högar bredvid de olika bagagebanden. Såg även personal som rotade bland dessa högar for att försöka identifiera och plocka ut vissa av dem. Är det någon som har en aning om vad som hänt?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ingen nytt, tycker det har varit kaos med väskor där till och från nu under hela sommaren.
 

Thornado

Medlem
Vilken terminal?
Jag anlände till T4 några timmar innan dig, och då funkade baggagebanden inte alls, utan de fick köra in med de stora kärrorna med baggage direkt till ankomsthallen och lasta av alla väskor där. Detta ledde även till en del försenade flyg.
Vet dock inte om det var några problem på T5(/2/3).
 

maba

Medlem
Vilken terminal?
Jag anlände till T4 några timmar innan dig, och då funkade baggagebanden inte alls, utan de fick köra in med de stora kärrorna med baggage direkt till ankomsthallen och lasta av alla väskor där. Detta ledde även till en del försenade flyg.
Vet dock inte om det var några problem på T5(/2/3).

Detta var på T5 och jag har aldrig sett ett liknande kaos som idag. Men våra väskor kom på bandet efter ett tag.
 

HKG Flyer

Medlem
Såg samma sak för ett par veckor sedan. Om det är så många som drabbas av försenat bagage så är det inte positivt för Arlanda, Sverige. Förvisso kan strul på avgående flygplats vara felkälla i många fall.
 
A

Aurora

Guest
Også på OS nå på Torsdag.... Helt kaotisk, og luktet alt annet enn hyggelig i ankomsthallen. Gudene må vite hvor lenge baggasjen hadde ligget der og hva som evt var i baggasjen.. Æsj.
 
Det var strömavbrott på Arlanda igår, ankomstbanden 6 och 7 gick inte att använda under en timma eller så. Ett tag gick det inte ens att tanka flygplanen. Stackars både anställda och passagerare då det blir så. Avundas inte dem som jobbar på ankomstservice....
 
Toppen