Senaste nytt

Air France-lounger på Paris CDG Terminal 2E - vilken används när?

NyfikenGrau

Medlem
Som jag förstått det finns det tre olika AF-lounger på CDG 2E, en för vardera K-, L- och M-gater, där den sistnämnda ska vara den stora nybyggda. Om jag förstått saken rätt går t.ex. alla(?) A380 från just denna M-lounge, eller "Satellite 4" som fransmännen kallar den.

Om jag nu ankommer i 2F med "Schengen-flyg" och ska vidare med longhaul från M-gate, kan jag då besöka även K- och L-loungerna?
Är det någon säkerhetskontroll mellan 2F och 2E M-gate?
Har någon provat den nya stora loungen och vad tyckte ni? (inte hittat någon recension här)

Kan man säga något om vilka destinationer som flygs från K och L?
 

Jacob

Medlem
När jag anlände med en A380 sist parkerade vi vid L-piren.

Ingen säkerhetskontroll Schengen-->non-Schengen men däremot i motsatt håll.

Loungen i K-piren kommer du in i vilket som (se bara till att följa skyltarna mot K), däremot tror jag inte du kommer in i L och M om inte ditt flyg går från någon av dessa.
 

NyfikenGrau

Medlem
När jag anlände med en A380 sist parkerade vi vid L-piren.

Ingen säkerhetskontroll Schengen-->non-Schengen men däremot i motsatt håll.

Loungen i K-piren kommer du in i vilket som (se bara till att följa skyltarna mot K), däremot tror jag inte du kommer in i L och M om inte ditt flyg går från någon av dessa.

Intressant...då finns det kanske en liten risk att A380:n avgår från L och man inte kommer in i den stora M-loungen?

Har du besökt någon/några av de tre? Skillnader?
K renoveras väl just nu, efter vad jag läst.
 

Pho

Medlem
Om jag nu ankommer i 2F med "Schengen-flyg" och ska vidare med longhaul från M-gate, kan jag då besöka även K- och L-loungerna?
Är det någon säkerhetskontroll mellan 2F och 2E M-gate?
Har någon provat den nya stora loungen och vad tyckte ni? (inte hittat någon recension här)

Kan man säga något om vilka destinationer som flygs från K och L?

Jag vet att de inte ville släppa in mig i L loungen när jag ankom till L och skulle vidare ifrån G. (Nu var de dock vänliga och släppte in mig ändå när jag påpekade att G loungen var fruktansvärt dålig)

Personligen tycker jag att loungen vid M är riktigt bra när det kommer till utbud av mat (mycket bättre än både K och L). M loungen är också betydligt större och ljusare än de båda äldre loungerna.
 

NyfikenGrau

Medlem
Låter lovande, då är det bara att hoppas på att A380-planet avgår från M, eller att man kan hänga i M-loungen trots avgång från L.
 
Toppen