Senaste nytt

Japan

Ruthie

Medlem
Har hittat Economy Extra biljetter till Japan med SAS for 17.413 SEK som ger mig 23.700 poang (har EBG). Maste bokas fore den 17 Jan. Bra deal eller borde jag vanta och leta runt lite till? Utresa fran GOT den 1 Sept hem igen den 8 Sept .
Nagra dagar senare skall jag till Toronto, inte bokat annu, funderade lite pa att ta det i ett svep men det verkar for krangligt, blir borta for lange....
Ber om ursakt, har ett engelskt tangentbord ;-)
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att ditt avreseort är Göteborg.
Annars skulle jag ha rekommenderat Turkish Airlines Business class som kostar ca 19.500 SEK inkl. skatter.
Till och med deras Economy Comfort har bra pris, ca 9.400 SEK inkl. skatter.

Men Göteborg-Istanbul-Tokyo har tyvärr dålig anslutning i båda riktningar.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan fråga lokala resebyrå om de har bra avtalpris med THAI Premium Economy till Tokyo.
THAI publicerar få priser och de är dyra. Men de har avtalpriser med många resebyråer.

Jag kom ihåg att man kunde betala add-on mellan Göteborg-Stockholm på t ex Stockholm-Bangkok-Hong Kong t/r biljett.
Add-on kostade 1.000 SEK, om jag kommer ihåg rätt.
 

Ruthie

Medlem
Lokala resebyra? Bokar allt sjalv, har inte ens tankt pa att man kan fa hjalp externt. Later som du tycker att 17.400:- ar i saftigaste laget? Jag har en viss frihet nar det galler att boka biljetter, forutsatt att jag bokar "det billigaste". Men eftersom jag reser sa mycket och ofta hander det att jag da och da "lyxar till" det lite, speciellt pa avlagsna destinationer. Hitills har jag fatt igen det.....
 

Dr. Miles

Expert
Bra att du kan boka själv och inte kräver något externt hjälp. :)

Jag förklarar en gång till.
Jag föreslår dig att du kontaktar lokala resebyråer om de har THAIs Premium Economy priser till Tokyo.
Därför att THAI inte brukar publicera bra priser allmänt, utan bara avtalspriser med resebyrå.
Vilket innebär att man ofta inte kan få de priserna via online bokningar.

Med THAI Premium Economy kan du flyga Business class stol mellan Stockholm-Bangkok vv men Premium Economy service. (Du får poäng baserat på ekonomiklass)
Sedan Bangkok-Tokyo vv kommer du att bli placerad i Business class med Business class service. (Du får poäng baserat på Business class)
 

Dr. Miles

Expert
En fördel (det beror på vem som ser) av THAI flyg till Tokyo är, att du kommer nog att landa dit runt kl. 16.
Vilket innebär att du sannolikt slipper att jobba samma dag som ankomstdag.

Jag tycker att det är slitsamt att jobba direkt hela dagen efter långflygning till Asien, som landar tidigt på morgonen...
 

Ruthie

Medlem
:) Kontaktade ett resebolag i Gbg, far se vad dom aterkommer med. Skulle vara helt enormt om det funkar, det hander faktiskt da och da att jag behover hjalp med multisegment resor (som alltid slutar med att jag bestaller pa LH)
Tack for tipset.
 

hoss

Medlem
SAS är svindyra. BA har just nu en kampanj där du får en premium economy till Tokyo för 9 500 kr, ca 21 000 i Business.
 

Ruthie

Medlem
Haller med, mycket battre pris, fast jag vill helst flyga med Star Alliance, livet blir sa mycket enklare med EBG kort, dessutom tankte jag uppgradera med poang.
 
Toppen