Senaste nytt

Hiltons rumsnycklar flyttar in i mobilen

Allt börjar kännas så opersonligt, wifi nycklar, kiosker och digitala agenter. Face to face upplevelsen kommer att bli något förlegat så småningom, precis som allt annat så föredrar vi att prata med våra mobiler och på sikt smart-glasses istället för riktiga människor.

Faktiskt skit tråkigt. Du kan idag i princip resa inom EU och bo på hotel, hyra bil utan att egentligen prata med någon.

Jag åkte mellan Amsterdam-London i morse:
* på bussen till flygplatsen pep jag mitt OV-Kaart
* checkade in med BA appen
* Säkerhetskontrollen drog jag mitt priviumkort. scannar mitt öga i stället för använda pass. I den kön står det sällan någon vid bandet utan bara en person vid datorn till röntgenmaskinen
* Boardad i först...där är väl den första inteaktionen med någon. Boarding Agent sa: "Thank you" när jag själv pep boardingkortet i läsaren.
* Sätter mig på planet å somnar innan start
* Landat går till automatiska passkontrollen.
* Betalar med oyster card på tunnelbanan in knightsbridge.
* Checkar in via automaten på Sheraton.
 
Toppen