Senaste nytt

Hiltons rumsnycklar flyttar in i mobilen

bL0m

Medlem
Hej,

(saxat från Feber)

Den globala hotellkedjan Hilton har tagit fram nya appar till iOS samt Android med vilka det ska bli möjligt att låsa upp sitt hotellrum via mobilen i framtiden.

Redan idag kan man använda appen för att boka samt välja rum, göra specialbeställningar gällande mat, tvätt och annat samt checka in och checka ut med appen. Från och med 2015 ska det även bli möjligt att låsa upp rummet med hjälp av Hiltons app.

Runt 4.000 av hotellkedjans hotell runt om i världen kommer att få stöd för den nya appen från Hilton.

351819_1280.jpg

Källa:
Hiltons rumsnycklar flyttar in i mobilen - Lås upp hotellrummet med mobilen | Feber / Mobil
Hilton Revolutionizes Hotel Experience with Digital Check-In, Room Selection and Customization, and Check-Out across 650,000-Plus Rooms at More Than 4,000 Properties Worldwide | Business Wire
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hoppas jag fler hotell tar efter och fixar. Vi har idag hela våra liv i telefonen och man går aldrig utan den. Spara på miljön och skippa en massa onödiga plastnycklar.
 

Kandinsky

Medlem
Hoppas jag fler hotell tar efter och fixar. Vi har idag hela våra liv i telefonen och man går aldrig utan den. Spara på miljön och skippa en massa onödiga plastnycklar.
Spontant känns det som mineralexploatering för telefontillverkning i Afrikas utvecklingsländer är lite elakare än standard RFID eller hico-kort som kan användas ganska länge ;)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Spontant känns det som mineralexploatering för telefontillverkning i Afrikas utvecklingsländer är lite elakare än standard RFID eller hico-kort som kan användas ganska länge ;)

Jo givetvis.. Men en telefon är något alla vill ha och har. Det kommer vi inte bort ifrån, men små plastkort som man sedan ska bära omkring, det känns bara meningslöst.
 

Kricka

Medlem
Om man blir av med telefonen är man ju nästan "rökt" nuförtiden. Det var enklare att bara gå ner
till receptionen och låta dem göra en ny "nyckel".. eller så kommer man inte in i sitt rum alt. ombord
på planet för att man har batteritorsk ? Jag är kanske lite bakåtsträvare men så länge man har bägge
möjligheterna så är det ok för mig.
 

doc

Medlem
Jag tycker inte det är så dumt. Senast jag bodde på Conrad New York kunde jag använda Conrad Concierge-appen för att styra klimatanläggning, gardiner och belysning i rummet samt beställa skoputs och massa annat. Rätt smidigt, så varför inte också låsa upp dörren till rummet. Nu händer det allt för ofta att jag avmagnetiserar mina magnetiska nyckelkort på iPadens låsmagnet och därmed inte kommer in i rummet.
 

Jonas C

Medlem
Hmm varför kan man inte bara använda HHonors kortet som rumsnyckel? Det måste ju finnas någon användning för dessa kort som man knappt behöver visa.
 
Toppen